Lucid přivezl luxusní SUV

Lucid Air je objektivně jedním z nejpůsobivějších elektrických vozidel, které si nyní můžete za peníze koupit – král dojezdu s neuvěřitelnou technologií a ohromujícím výkonem. Ale kromě vysoké cenovky je to také luxusní sedan, který se snaží konkurovat ve světě SUV. Více než několik kritiků navrhlo, že start-up EV se sídlem v Kalifornii by měl místo toho vést s jedním z nich. Možná ano, ale záleží na tom, že Lucid Gravity 2025 je tu nyní, aby trochu vyrovnal šance.

Gravity se poprvé veřejně objevil na autosalonu v Los Angeles. Toto sedmimístné SUV provozuje příručku Lucid Air – elegantní styl, špičkové specifikace a prémiovou cenovku – v jednom z nejžádanějších karosářských stylů, jaký existuje.

Navzdory drtivé oblibě třířadých SUV zatím ve světě EV není mnoho možností; SUV Mercedes-Benz EQS, Kia EV9 a Rivian R1S jsou jedny z mála možností.

Lucid tvrdí, že Gravity bude mít projektovaný dojezd „více než 700 kilometrů“, což, pokud je to pravda, bude patřit mezi elektromobily s nejdelší jízdou na současném trhu.

Zajímavé je, že automobilka nezveřejnila specifikace baterie, kromě toho, že v tiskové zprávě uvedla, že bude mít „baterii o poloviční velikosti než někteří konkurenti“. Generální ředitel Lucid Peter Rawlinson – sám bývalý zaměstnanec Tesly, který je známý tím, že mluví své názory – byl ještě přímější: „S Gravity se tyto inovace vyvinuly a naše technologie nové generace je aplikována s ještě větším účinkem, výsledkem čehož je elektrické SUV, které dokáže dosáhnout více než 700 kilometrů s dojezdem s baterií o něco více než poloviční velikostí některých našich konkurentů lačnících po bateriích.“

Rawlinson řekl, že kapacita baterie Gravity je přibližně 120 kilowatthodin, ale toto nerozšířil, takže nevíme, zda je to celkové nebo použitelné množství.

Vzhledem k tomu, že Air lze mít se 112kWh baterií nebo 92kWh, předpokládáme, že Gravity přijde s první, což skutečně dává kapacitu na polovinu toho, co má monstrum jako 200 kWh GMC Hummer EV. nabídka. Vzhledem k tomu, že je všeobecně známo, že větší baterie jsou pro planetu horší než menší, protože k výrobě potřebují více přírodních zdrojů a více elektřiny k plnému nabití, hledají automobilky širší rozsah od vylepšení v oblasti chemie a materiálů, nikoli velikosti.

Lucid říká, že Gravity je ve skutečnosti postaven na zcela nové platformě „vyvinuté od základu jako sportovní SUV“, což naznačuje, že to není jen crossover Air, jak mnozí předpokládali.

Má elektrickou architekturu 900 V a měl by být schopen zrychlit z nuly na 100 km/h za pouhé 3,5 sekundy. Přesné rozměry nebyly zveřejněny před debutem Gravity, ale společnost uvádí 112 kubických stop celkového použitelného nákladového prostoru. Lepší pocit velikosti získáme, až to brzy uvidíme osobně na výstavě v LA.

Celkově vzato se Gravity zdá být pozoruhodně působivým EV. A přichází v rozhodujícím okamžiku pro Lucid, který čelí spoustě výzev souvisejících se startupy. Potýká se s poptávkou po drahém sedanu Air, hledí na spálenou spoustu peněz, vypořádává se s vysokými výrobními náklady a čelí zvýšené konkurenci ze strany jiných startupů, starších automobilek a samozřejmě Tesly. Tato automobilka je v dnešní době někde mezi těmito dvěma věcmi a zůstává EV molochem, který je třeba porazit. Jakkoli byly elektromobily Lucid dosud působivé, zůstává velká obava o jejich budoucnost.