Tohle není nový Nissan GT-R

Čínští výrobci automobilů útočí na všech frontách trhu s elektrickými vozidly, od malých městských aut až po ultraluxusní a prostorné minivany.

Chtějí ale také ukázat světu své know-how, pokud jde o stavbu vysoce výkonných elektromobilů, které mohou konkurovat Tesla Model S a Model X Plaid nebo Lucid Air Sapphire.

V září Geely uvedla na trh Zeekr 001 FR, čtyřmotorový liftback střední velikosti s 1 265 koňskými silami (943 kilowattů), o kterém se říká, že zrychlí z nuly na 100 kilometrů za hodinu za 2,07 sekundy za cenu nižší, než Tesla.

Nyní to vypadá, že Human Horizons chce ukázat také kousek tohoto trhu s vysoce výkonnými EV, protože společnost založená v roce 2017 bývalým prezidentem SAIC-GM Davidem Dingem provedla svůj stávající HiPhi Z komplexní úpravou stylu a výkonu.

Ve skutečnosti se v tomto procesu změnilo tolik věcí, že se Human Horizons rozhodly dát vozu jiné jméno, HiPhi A. A je poctou Apollo Automobil, německému výrobci sportovních vozů, který v současnosti vlastní čínská společnost WeSail New Energy Automotive, jenž dodávala aerodynamické prvky vozidla.

Elektrický super sedan se může pochlubit agresivnějšími nárazníky s aero prvky inspirovanými motorsportem, masivním pevným zadním křídlem tyčícím se nad zadním oknem, vysoce výkonnými hliníkovými koly obutými do extra širokých pneumatik, karbon-keramickými brzdami a spoustou prvků z uhlíkových vláken.

Stejně jako Z má vnější obrazovky na straně dveří spolujezdce, které lze použít k odesílání vlastních zpráv ostatním účastníkům silničního provozu.

Uvnitř je spojení s HiPhi Z ještě zřetelnější, přičemž A má stejné uspořádání palubní desky. High-tech prostředí se skládá z digitálních obrazovek pro zpětné kamery, okolního osvětlení a 15palcového dotykového displeje, který je nastavitelný v 8 směrech pomocí víceosého robotického ramene, HiPhi Bot.

Stejně jako HiPhi Z je i A postaveno na 800voltové platformě, ale je to první vozidlo značky, které má vlastní sadu baterií a motory.

I když zatím nejsou k dispozici žádné odhady kapacity baterie ani dojezdu, automobilka uvedla, že baterie dokáže vybít 1,5 megawattu energie na svém vrcholu. Human Horizons také odhalilo, že baterie má neprůstřelný spodní štít z uhlíkových vláken a ohnivzdorný stříkaný horní kryt z uhlíkových vláken – oba se prohlašují za prvenství v oboru.

Baterie pohání třímotorovou pohonnou jednotku AWD, která poskytuje kombinovaný výkon 1 287 koní (960 kilowattů). Každý motor má výkon 429 k (320 kW) – jeden na přední nápravě a dva na zadní.

Navíc poměr hmotnosti přední a zadní nápravy téměř 50:50 a systém řízení vektorování točivého momentu HiPhi Vectoring Control (HVC) údajně zlepšují zatáčení o 15 procent a brzdný výkon o 10 procent – automobilka neuvedla. ve srovnání s čím; předpokládáme HiPhi Z.

Prodeje začnou v prvním čtvrtletí roku 2025.