BMW v podnělí odpoledne potvrdilo, že jeden vůz bude pilotovat Maximilian Günther, který nahradí Antoina Felixe da Costu. Ovšem ani Portugalec neodejde z prázdnou, očekává se totiž, že bude potvrzen coby následovník Andrého Lotterera u DS Techeetah.
“Je úžasné být součástí BMW i Motorsport. BMW i Andretti mělo silnou debutovou sezonu ve formuli E, dokázali spatra vyhrát a do konce bojovat o titul. Proto je pro mě tento přestup v každém případě skvělý krok,” raduje se z nového angažmá německý závodník, jehož slova cituje portál e-formel.de. Günther však barvy bavorské značky reprezentoval již v minulosti. Jak sám připomíná, jeho kariéra ve formulích odstartovala před osmi lety právě s nimi: “Je skvělé opět jezdit za BMW. Tam to všechno v monopostech pro mě v roce 2011 začalo.”
Šéf divize pro motorsport Jens Marquard prozradil, že v uplynulé sezoně Günthera sledovali. Jeho výkony vedení přesvědčily natolik, aby s ním podepsali smlouvu. “Jsem rád, že se Maximilian Günther vrací do rodiniy BMW. V minulé sezoně jsme jeho výkony velmi důkladně sledovali. Maximilian dokázal pravidelně dostat ze svého auta maximum, díky čemuž mohl dosáhnout několika úctyhodných výsledků. Mít pilota s minulostí ve formulích s BMW přijde opravdu vhod.”
Welcome to BMW i Andretti Motorsport, @maxg_official! Let‘s have a great Season 6 in @FIAFormulaE together. Thank you to @afelixdacosta for the last years as BMW driver. #BMW #BMWi #BMWiMotorsport #RACINGBEYOND
— BMW Motorsport (@BMWMotorsport) September 9, 2019
Co se týká týmového kolegy rodáka z Oberstodru, tam ještě visí otazníky. Nicméně se očekává prodloužení kontraktu s Alexnderem Simsem, který minulý týden absolvoval testy na testovacím okruhu BMW ve Francii.
Da Costa do DS Techeetahu
Jedno je ale jisté, a to, že kokpit musel Güntherovi vyklidit po šesti sezonách Antonio Felix da Costa. “Srdečně děkujeme Antoniovi za skvělou spolupráci v uplynulé sezoně formule E a v celkově šesti letech jakožto tovární jezdec BMW v DTM, WEC, sérii GT a formuli E. Měli jsme spolu skvělé časy, ale shodli jsme se na tom, že změna oběma stranám prospěje. Nyní mu přejeme na jeho nové cestě všechno nejlepší.”
Pro portugalského závodníka je loučení s BMW bezpochyby těžké. Ovšem ohledně jeho dalších kroků toho příliš neprozradil. “Byl jsem vždycky šťastný a hrdý na to, že můžu být součástí rodiny BMW. BMW Motorsport mi dal šanci prezentovat se s odlišnými závodními auty a naučit se toho neuvěřitelně hodně. Děkuji také BMW i Andretti Motorsport za skvělé a intenzivní časy ve formuli E. I když teď budu čelit novým výzvám, tak na období s BMW budu vždycky rád vzpomínat,” uzavřel.
Tým | Jezdec | Jezdec |
Audi Sport ABT Schaeffler | Lucas di Grassi | Daniel Abt |
DS Techeetah | Jean-Eric Vergne | Antonio Félix da Costa |
BMW i Andretti Motorsport | Maximilian Günther | Alexander Sims |
Envision Virgin Racing | Sam Bird | Robin Frijns |
Geox Dragon | Jose-Maria Lopez / Pascal Wehrlein / Jordan King | Brendon Hartley |
Mercedes EQ Formula E Team | Gary Paffett / Nyck de Vries | Stoffel Vandoorne / Esteban Gutiérrez / Edoardo Mortara |
Mahindra | Pascal Wehrlein | Jerome d’Ambrosio |
NIO Formula E Team | Tom Dillmann | Oliver Turvey |
Nissan e.dams | Sebastien Buemi | Oliver Rowland |
Panasonic Jaguar Racing | Mitch Evans | Alex Lynn |
Venturi Formula E Team | Edoardo Mortara | Felipe Massa |
Porsche | Neel Jani | André Lotterer |