Audi odchází na konci sezony z DTM, Daniel Abt byl zase vyhozen za podvod během virtuální eprix Berlína, čímž se uvolnila sedačka, na kterou si brousí zuby právě zástupci značky z cestovních vozů. Zatímco Rast by bral angažmá ve formuli E všemi deseti, tak Mike Rockenfeller tomuto šampionátu příliš neholduje.
Po konci letošní sezony německého šampionátu cestovních vozů bude bez závodní sedačky hned devět jezdců – Robin Frijns, Nico Müller, Loic Duval, Mike Rockenfeller, René Rast, Jamie Green, Ferdinand von Habsburg, Ed Jones a Fabio Scherer.
Z tohoto seznamu má nejvíce zkušeností Duval, který reprezentoval barvy Dragonu celkem tři sezony. Přesto mezi hlavní kandidáty na zisk místa u Audi nepatří. Overal Audi by mohl s největší pravděpodobností oblékat buďto Nico Müller, který aktuálně závodí pro Dragon. Mezi další aspiranty patří úřadující mistr DTM René Rast. Němec si rovněž už ozkoušel vůz seriálu elektrických monopostů, a to v roce 2016, když zaskakoval v Aguri za Antónia-Félixe da Costu během eprix Berlína. Avšak vůbec nejzkušenějším pilotem je Robin Frijns hájící barvy zákaznické stáje Virgin, jenž má odjetých už 40 závodů, z čehož dva vyhrál.
V současné době je formule E mezi jezdci jedním z nejvyhledávanějších šampionátů. Nedávno Daniel Abt prohlásil, že “se budou určitě René Rast a ostatní snažit získat místo ve formuli E.” A měl pravdu. Rast na streamovací platformě Twitch potvrdil, že formule E je jednou ze sérií, kam by mohl zamířit. “Už v roce 2016 jsem závodil v Berlíně. Je to samozřejmě série, kterou sleduji a která je atraktivní.”
Nicméně vyvrací spekulace, že by Abta chtěl o sedačku připravit: “To není moje rozhodnutí. To rozhodují jiní. Uvidíme, co se stane.”
Naopak Mike Rockenfeller nikterak neprojevuje o start v elektrických monopostech zájem. Podle jeho vlastních slov “to není jeho svět. Neměl bych problém řídit elektroauta. Pokud je dobrý výkon, pak je to skvělé. Když tomu tak není, pak to dobré není.”
Je vyhazov Abta z týmu kvůli podvodu ve virtuálním závodě pouze “úhybným manévrem”?