Bolt Mobility ze dne na den ukončila činnost, přičemž nechala všechna elektrokola na ulicích

Začátkem tohoto měsíce se objevil bizarní příběh o náhlé smrti půjčovny elektrokol. Značka sdílené mobility Bolt Mobility zřejmě přes noc ukončila provoz a zanechala tisíce elektrokol a elektrokoloběžek opuštěných ve městech po celých Spojených státech.

Tento krok byl o to záhadnější, že tato vozidla měla pravděpodobně celkové vybavení v hodnotě stovek tisíc dolarů, ne-li v milionech.

Začalo to pěti americkými městy, která ohlásila přes noc výjezd z Bolt Mobility a zanechala za sebou opuštěná elektrokola a elektrokoloběžky.

Vzhledem k tomu, že vozidla sdílené mobility jsou uzamčena, dokud uživatel nezaplatí za jejich odemknutí prostřednictvím aplikace pro chytré telefony Bolt, stala se v opuštěném stavu v podstatě nepoužitelná.

Osobní elektromobily sice Bolt Mobility opustila, ale její původní výrobce je nehodlal nechat tak snadno promarnit.

Foto: Electrek

Ukázalo se, že je vyrobila společnost Element LEV, která vyrábí několik modelů elektrických kol, e-skútrů a e-mopedů pro společnosti se sdílenou mobilitou. A výrobce nechtěl, aby vozidla, na která se spoléhá tolik dojíždějících, nakonec přišla do odpadu. Tak se to rozjelo.

Viceprezident strategických partnerství Element LEV Pete Ballard vysvětlil Electreku, že společnost pracuje na tom, aby oslovila každé město, aby pomohla odemknout kola s cílem je znovu uvést na trh. Tento proces však není tak snadný, jak to zní, protože Element LEV nemá přímý vztah s městy. Byl to pouze výrobce vybraný Bolt Mobility a nyní se snaží pomoci uklidit Boltův nepořádek.

„Jako výrobce elektrokol nasazených Boltem nenávidíme, když výrobky opouštějí a města a univerzity zůstávají bez fungujícího systému sdílené mobility. Cítili jsme nutnost pomoci a byli jsme v kontaktu s mnoha partnery po celých USA. Náš tým se pouští do odemykání těchto zařízení a ruku v ruce s těmito trhy pracuje na opětovném spuštění zdravého systému.”

Pokračoval vysvětlením, že primárním cílem je nejprve zabezpečit elektrokola.

„To je pravděpodobně složitý úkol, protože povaha sdílených elektrických kol znamená, že jsou navržena tak, aby se mohla volně pohybovat po městech, často byla zaparkována na chodnících a na jiných veřejných prostranstvích, aniž by byla fyzicky uzamčena jako typické kolo v soukromém vlastnictví.”

První krok pomáhá zajistit, aby byla aktiva zabezpečena, takže jsme zde, abychom si promluvili s každým místem, které potřebuje pomoc.

Po zajištění elektrokol Ballard vysvětlil, že se společnost snaží zajistit, aby města měla přístup k dílům a podporu pro správu kol. Konečným cílem je pomoci městům vrátit elektrokola zpět do provozu.

„Druhým krokem je zajistit, aby tato kola měla správné náhradní díly pro bezpečný provoz, a tuto podporu také poskytujeme. V neposlední řadě jim chceme pomoci s orientací a přivést jejich systémy zpět k životu, zvláště v době, kdy komunity spoléhají ve svém každodenním životě na sdílená mobilní zařízení. Když jsem poprvé informoval o tomto bizarním obratu událostí, měl jsem obavy, že se tato opuštěná elektrokola promění buď v volná pro všechny, nebo se stanou hromadou elektronického odpadu, který se má vyhodit.”