Carcamo o zákazu dvojitého motoru: Termín homologace problém nepředstavuje

Na schůzi Světové rady motorsportu, která se uskutečnila minulý pátek v Paříži, bylo rozhodnuto, že počínaje příští sezonou nebudou smět týmy nasazovat dvojité motory. Tato změna se však dotkne pouze jediné stáje na startovním roštu, a to Nissanu e.dams.

Ačkoliv to je rozhodně pro Nissan obrovskou ránou, tak se nechystají žádat o posunutí termínu homologace agregátu. Během ePrix Bernu se k tomuto tématu vyjádřil šéf týmu Jean-Paul Driot: “Sezonu jsme začali s velmi inovativní pohonnou jednotkou. Měli jsme mnoho potíží, než jsme ji rozběhli a udělali spolehlivou. Měli jsme výkonnost, avšak také pár problémů.”

“Co se týká spolehlivosti a výkonnosti, dosáhli jsme mezitím dobré úrovně. Avšak jen do konce sezony, protože se musíme ve velmi krátké době vrátit k jednomu motoru.”

Nissan musí předělat motor pro 6. sezonu

Driot dále zdůrazňuje, že všechny jejich plány na vývoj pohonné jednotky konzultovali s FIA, jenže ta posléze shledala jejich inovativní řešení nelegálním.

“Od začátku jsme dělali všechno – kompletní vývoj našeho inovativního řešení – po dohodě s FIA. Evidentně si někteří mysleli, že jsme moc silní. To byl důvod, proč došlo k určitému lobbismu. Ale řídíme se nařízeními FIA. Nissan se podle toho zařídí a vyvine nový, inovativní agregát. Výzvu vrátit se v krátkém čase k jednomu motoru přijímáme,” uvedl Driot.

Také šéf pro motorsport Michael Carcamo zůstává optimistický a věří, že zvládnou nový motor postavit včas. “Není to pro nás nic nového. Už nějakou dobu o tom s FIA jednáme. Samozřejmě, že nás to dostává pod tlak, protože musíme změnit náš program. Ale nenabereme tím zpoždění. Musíme jen posunout načasování a priority,” řekl v rozhovoru pro e-formel.de.

“Věděli jsme, že většina týmů využívá jen jeden motor. Proto máme plán a víme, čeho chceme s jedním motorem dosáhnout. Vždycky jsme si byli vědomi výhod obou systémů, ale teď jsme měli rok čas na to, abychom zanalyzovali, co vyvinuli naši konkurenti. Přestup pro nás nyní znamená, že musíme pouze změnit náš směr.”

Podle něj nepředstavuje žádné potíže ani fakt, že homologace motorů je naplánovaná na konec července: “Problém to je jen, pokud jde o to vyrobit součástky a dostat pod kontrolu spolehlivost.”

Nicméně se změnou není zhola vůbec spokojený Oliver Rowland, podle kterého to “není optimální. Ztratili jsme téměř jeden rok. Ale je to tak, jak to je, a já věřím, že budeme příští sezonu konkurenceschopní. Jsem opravdu spokojený se vším, co inženýři dělají, přestože to je pro ně momentálně trochu nepříjemné. Musíme se s tím popasovat a pokračovat dál.”