Nissan musí předělat motor pro 6. sezonu

Nissan e.Dams letos jezdí na rozdíl od ostatních konkurentů s pohonnou jednotkou, která má dvojitý motorgenerátor. Stejný agregát vyvíjeli i pro nadcházející sezonu. Jenže ostatním týmům se jejich unikátní řešení pochopitelně nelíbilo.

Pravděpodobně zejména po ePrix Číny, během které si pilot týmu Mahindra Pascal Wehrlein do vysílačky postěžoval při stíhání Sebasteina Buemiho, že “Nissan je na rovinkách na jiné planetě. Netuším, co to je, ale je to divné.”, se Mezinárodní automobilová federace rozhodla, že situaci podrobně prozkoumá.

A rozhodnutí, které padlo na páteční schůzi Světové rady motorsportu v Paříži, beze sporu udělalo Nissanu nečekanou čáru přes rozpočet. Francouzi totiž musejí svůj motor předělat a odebrat jeden MGU. Nissan tedy přijde o výhodu, kterou díky dvojitému MGU získával především při výjezdech z pomalých zatáček.

Příliš času nazbyt nemají, jelikož do konce července musejí být nové agregáty homologované. Nicméně spekulace hovoří rovněž o tom, že Nissan měl pracovat hned na dvou verzích agregátu.