Čekali jsme na něj roky: VW ID.Buzz je oficiálně venku

Buzz a ID. Buzz Cargo měly světovou premiéru v Hamburku. S první evropskou řadou plně elektrických autobusů a transportérů poskytuje Volkswagen další řešení udržitelné mobility bez emisí CO2. ID. Buzz přichází s nejnovějším ID. software a nastavuje nové standardy ve svém segmentu s nejnovějšími systémy a funkcemi pro bezpečnost, komfort a nabíjení.

„ID. Buzz je skutečnou ikonou elektrické éry. Auto, jaké umí postavit jen Volkswagen. V 50. letech 20. století znamenal Volkswagen Bulli nový pocit automobilové svobody, nezávislosti a velkých emocí. ID. Buzz se chopil tohoto životního stylu a přenesl jej do naší doby: bezemisní, udržitelný, plně propojený a nyní připravený na další velkou kapitolu: autonomní řízení.

S tímto vozem poprvé spojujeme základní témata naší strategie ACCELERATE v jednom produktu,” říká Ralf Brandstätter, předseda představenstva Volkswagen Passenger Cars.


Stejně jako u všech modelů v ID osobního vozu Volkswagen. rodina, ID. Buzz, který vyrábí Volkswagen Užitkové vozy v Hannoveru, je také inženýrsky založen na modulární sadě elektrického pohonu skupiny (MEB).

Světově první škálovatelná platforma pro hromadnou výrobu plně elektrických vozů poskytuje základ napříč značkami pro všechny druhy různých modelů a segmentů. Jeho architektura umožňuje evoluční další vývoj softwaru a technologie, z čehož profitují nejen nové modely, jako je ID. Buzz, ale také modely, které již byly dodány, pomocí bezdrátových aktualizací.

Asistenční systémy nové modelové řady dokonale usnadňují řízení a bezpečnost. Standardně součástí ID. Buzz a ID. Buzz Cargo je místní varovný systém „Car2X“, který využívá signály z jiných vozidel a dopravní infrastruktury k rozpoznání nebezpečí v reálném čase.

Sériově také: funkce nouzového brzdění „Front Assist“ a u MPV asistent pro jízdu v jízdním pruhu „Lane Assist“. S novým softwarem si do ID pronikají také nové asistenční funkce. rodina. Volitelně je k dispozici ‚Travel Assist with swarm data‘, který umožňuje částečně automatizovanou jízdu v celém rozsahu rychlostí a vůbec poprvé asistovanou změnu jízdního pruhu na dálnici. Také novinka: „Funkce paměti“ pro automatické parkování na dříve uložené trase.

ID. Buzz a ID. Buzz Cargo jsou uvedeny na trh po celé Evropě s 77 kWh baterií (hrubý energetický obsah: 82 kWh). Ten dodává proud elektromotoru o výkonu 150 kW, který – jako kdysi plochý motor v T1 – pohání zadní nápravu.

Umístění baterie integrované hluboko v sendvičové podlaze a lehký elektrický pohon vedou k dobrému rozložení hmotnosti a nízkému těžišti vozidla. Oba faktory optimalizují ovladatelnost a agilitu. Lithium-iontovou baterii lze nabíjet z nástěnných boxů nebo veřejných nabíjecích stanic pomocí 11 kW střídavého proudu (AC).

Přes konektor CCS na DC rychlonabíjecí stanici (stejnosměrný proud) se nabíjecí výkon zvýší až na 170 kW. Při tomto nabití stoupne úroveň nabití baterie z 5 na 80 % za cca 30 minut. Pomocí nejnovějšího ID. softwaru, bude modelová řada v budoucnu nabízet i funkci ‚Plug & Charge‘. Prostřednictvím této funkce, ID. Buzz se ověřuje na kompatibilních DC rychlonabíjecích stanicích prostřednictvím nabíjecího konektoru.

Tímto způsobem si také vyměňuje všechna potřebná data s nabíjecí stanicí – další pohodlí. Obousměrné nabíjení umožňuje ID. Buzz dodávat nepotřebnou energii z baterie do domácí sítě zákazníka (Vehicle-to-Home).

ID. řidiči a pasažéři Buzz zažijí pocit nového Bulli v prostorně navrženém interiéru. Uspořádání je velmi jasné, koncept promyšlený a využití prostoru optimální. V útulném a přátelském prostředí verze MPV má pět osob dostatek prostoru pro cestování a pro svá zavazadla (kapacita 1 121 litrů).

Po sklopení druhé řady sedadel se nosnost zvětší až na 2 205 litrů. Dvě nebo tři sedadla vpředu, jak si zákazník přeje, a pevná přepážka oddělující nákladový prostor o objemu 3,9 m3 jsou charakteristické rysy ID. Buzz Cargo. Nákladní verze s nulovými emisemi pojme dvě naložené europalety, naložené napříč.

Dlouhý rozvor, kompaktní karoserie, maximální využití stopy vozidla. Jedna vlastnost ID. Buzz a ID. Buzz Cargo má dlouhý rozvor 2 988 mm, tedy zhruba stejný jako u aktuálního T6.1. Délka obou verzí je 4 712 mm.

Díky tomu, co je v poměru k celkové délce velmi dlouhý rozvor, je optimálně využita stopa vozidla. Včetně střešní antény, dvě verze ID. Bzučák měří, v závislosti na specifikaci, 1 937 mm nebo 1 938 mm na výšku. S 1 985 mm je nový model o 81 mm širší než T6.1. Poloměr otáčení 11,1 metru je přitom nezvykle malý.

Prodej začne tento podzim, přičemž se vůz vyrábí v Německu.