Polestar láká na futuristický koncept O₂

Švédská značka elektromobilů Polestar poskytla další důkaz o svém odklonu od DNA mateřské společnosti Volvo Cars, když odhalila svůj druhý koncepční vůz, Polestar O₂. Tento plně elektrický kabriolet s pevnou střechou staví na konceptu automobilky Precept a dále ukazuje, co Polestar plánuje pro své budoucí elektromobily jak z hlediska designu, tak z hlediska udržitelnosti.

Polestar je rostoucí prémiová značka elektromobilů, která byla uvedena na trh v roce 2017 jako podnik spoluvlastněný společnostmi Volvo Cars Group a Geely Holding. Automobilka v současnosti nabízí dvě elektrifikovaná vozidla – PHEV Polestar 1 a plně elektrický Polestar 2 – na cestě jsou však (minimálně) další tři.

První bude Polestar 3 SUV, následovaný Polestar 4 SUV v roce 2023. Původní koncept elektromobilu Polestar, Precept, vstoupí do plnohodnotné výroby jako Polestar 5 a má dorazit v roce 2024.

Zatímco Polestar 1 a 2 sdílejí platformu EV a vzhled připomínající značku Volvo, Polestar plánuje „přestěhovat se ze sklepa mámy a táty“, jak uvedl šéf komunikace a PR Polestar America JP Canton. jeho vozidla jedoucí vpřed. Zejména sportovnější elektromobily, které budou sedět na nově oznámené hliníkové platformě Polestar.

Lehká a pevná platforma byla něco, o čem jsme včera diskutovali s Maximilianem Missonim, šéfem designu Polestaru, a šéfem Polestar US Gregorem Hembroughem během představení konceptu v Beverly Hills.

Podle švédské automobilky stavěla na designovém jazyce modelu Precept a posunula jej o krok dále… nebo možná blíže, protože O₂ má kratší rozvor. Polestar jako kabriolet s pevnou střechou popisuje svůj nový koncept jako roadster, který předvádí kvalitu a tuhost své modulární hliníkové platformy

Myšlenka udržitelnosti během celého procesu navrhování a výroby EV je něco, co Polestar udržuje v popředí všech svých procesů. Je to také nezbytný prostředek k uvažování, protože automobilka pokračuje ve svém projektu Polestar 0, který se snaží do roku 2030 dodat skutečně klimaticky neutrální elektromobil.