Čína prezentovala autonomní “robotaxi”, chce konkurovat Americké dominanci

Čína se připojila do závodu v uvádění autonomních vozidel, proto na trh přinášejí „robotaxi“ v naději, že formát najatého automobilu může být klíčem k odemknutí širokého přijetí futuristické samočinné technologie.

Očekává se, že to bude trvat ještě roky, než budou uvolněna auta, která pracují zcela bez zásahu člověka, kvůli přetrvávajícím technologickým, regulačním a bezpečnostním překážkám. Nicméně Čína, podobně jako Elon Musk, nevzdává svojí vizi a naději na revoluci v dopravě.

Tech gigant Baidu plánuje autonomní základny pro testování automobilů ve více než deseti čínských městech včetně Pekingu, se silnou flotilou samočinných vozů Apollo, která je již ve zkušebním provozu v čínském městě Changsha a rozkládá se na ploše asi 130 čtverečních kilometrů.

Čínští spotřebitelé dychtivě přijímají elektronický obchod, online platby a další digitální řešení. Proto se připravují na zkoušky autonomních vylepšení vyvinutých DiDi Chuxing v rámci pilotního projektu v Šanghaji, který byl zahájen v červnu.

Testované subjekty používají mobilní aplikaci DiDi k vykreslení jízdy po příměstských silnicích ve voze Volvo vybaveném hardwarem, který je zakončený rotujícím radarovým zařízením.

Vozidlo se sebevědomě vydává na cestu, zrychluje, brzdí, signalizuje a otáčí se v reálném provozu. Samozřejmě vozy ještě potřebují určitou evoluci a další testování, jelikož se ani zde vše neobešlo bez problémů. Při jednom brzdění například autopilot zareagoval až příliš urychleně.

Výkonný ředitel Didi v červnu uvedl, že cílem je do roku 2030 provozovat více než milion autonomních vozů.