Jaká je budoucnost mobility? Podle francouzského automobilového gigantu Citroën spočívá odpověď ve třech cílech: být autonomní, sdílené a víceúčelové.
Nový koncept, nazvaný Citroën Autonomous Mobility Vision, vidí platformu autonomní a elektrické mobility zasouvající svá čtyři velká kola pod moduly, aby je vyvezla na vyhrazené tratě přes města rychlostí 25 kilometrů za hodinu.
Proto vznikl i příznačný název – Citroën Skate. Tento transportní robot je spárován a může mít různé podoby, včetně minikabiny, která pojme až pět lidí, luxusního salonku nebo dokonce tělocvičny.
K realizaci této vize se francouzská automobilka spojila s dalšími dvěma monstry, provozovatelem hotelů Accor a gigantem venkovní reklamy JC Decaux, aby vytvořili Urban Collëctif.
Urban Collëctif vycházeje z předpokladu, že mobilita je „nezbytnou potřebou každodenního života“ a že je obtížné neucpat silnice velkých měst v dopravní špičce, znovuobjevuje městskou mobilitu zítřka.
„V Citroënu zkoumáme střednědobé a dlouhodobé trendy, abychom předjímali očekávání a potřeby spotřebitelů,“ řekl Vincent Cobée, generální ředitel Citroënu.
„Věříme, že tento nový koncept může předefinovat rámec městské mobility: sdílená, elektrická a autonomní. S řešením, které představujeme ve spolupráci se společnostmi Accor a JCDecaux, vynalézáme autonomní mobilitu pro všechny.”