Cruise uvedl aktualizaci pro svůj autonomní vůz po nehodě s autobusem

Cruise prosadil aktualizaci softwaru do své flotily 300 autonomních vozů provozovaných v San Franciscu poté, co jedno vozidlo narazilo do zadní části autobusu.

23. března jedno z vozidel bez řidiče narazilo do autobusu městského dopravního úřadu (Muni), když auto nezjistilo, že autobus zpomalil a nezabrzdil včas. Při nehodě nebyl nikdo zraněn; auto, které nemělo za volantem člověka a bylo pod kontrolou počítače, utrpělo drobné poškození předního nárazníku.

Cruise zahájil vyšetřování a zjistil, že jeho autonomní vozidlo se kvůli prohnutému tvaru autobusu snažilo správně předpovědět chování autobusu Muni. Kloubové autobusy, jako ty v San Franciscu, mají uprostřed konstrukci podobnou natahovací harmonice, která spojuje dvě části.

Když autobus zajel před autonomní vůz a zpomalil, vozidlo poháněné umělou inteligencí nesprávně předpokládalo, že se autobus stále rovná vpředu, a nesprávně předpovědělo pohyb zadní části. Auto pokračovalo v normální jízdě a podle potřeby nezabrzdilo, což způsobilo náraz do zadní části autobusu.

„Rychle jsme zjistili, že chování autobusu bylo rozumné a předvídatelné,” uvedl zakladatel a generální ředitel společnosti Cruise Kyle Vogt v prohlášení těsně před víkendem.

„Vyjel z autobusové zastávky do jízdního pruhu a pak se zastavil. Přestože naše auto v reakci zabrzdilo, použilo brzdy příliš pozdě a nastavilo autobus zezadu rychlostí asi 20 km/h. Zjistili jsme hlavní příčinu, což byla jedinečná chyba související s předpovídáním pohybu kloubových vozidel, jako je autobus zapojený do tohoto incidentu.

First Ride in Driverless Cruise Car – YouTube

V tomto případě se výhled (AV) na přední část autobusu zcela zablokoval, když autobus vyjel před AV,” pokračoval šéf.

„Vzhledem k tomu, že AV předtím vidělo přední část a rozpoznalo, že se autobus může ohnout, předpověděl, že se autobus bude pohybovat jako spojené části se zadní částí po předpokládané dráze přední části. To způsobilo chybu, kdy AV reagovalo na základě na předpokládané činnosti přední části autobusu (kterou již nemohl vidět), spíše než na skutečné činnosti zadní části autobusu. To je důvod, proč bylo AV pomalé při brzdění.“

Cruise vydal aktualizaci softwaru k odstranění chyby dva dny po havárii a tento měsíc podal zprávu s podrobným popisem „dobrovolného stažení“ americkému Národnímu úřadu pro bezpečnost silničního provozu. Softwarová oprava byla nasazena do 300 vozidel.