Značka Škoda koncernu Volkswagen se sídlem v České republice zaznamenala náročný rok, když její celosvětový prodej vozů meziročně klesl téměř o 17 procent na 731 300 vozů. Alespoň čtvrté čtvrtletí bylo pozitivní na 186 700 jednotek (nárůst o 5 procent).
Co se týče elektrifikace, věci jsou také těsné. Po více než ztrojnásobení prodejů čistě elektrických aut v roce 2021 Škoda výrazně zpomalila, ale naštěstí zůstala pozitivní.
Podle údajů prodala Škoda ve 4. čtvrtletí asi 16 800 bateriových elektromobilů (BEV), což je víceméně na úrovni 4. čtvrtletí 2021 (17 000 kusů a čtvrtletní rekord). Takový objem představuje asi 9 procent celkového objemu značky.
Seznam problémů, které brání automobilkám v běžném provozu, je v posledních letech stále delší a zahrnuje pandemii koronaviru, nedostatek polovodičů a naposledy válku na Ukrajině, která způsobila výrobní pauzy a nejistotu na trhu.
Doufejme, že se to v roce 2023 zlepší a uvidíme další skokovou změnu, podobnou té, kterou jsme viděli mezi lety 2020 a 2021.
V roce 2022 dosáhly prodeje čistě elektrických vozů Škoda 53 700, což je o 9,3 procenta více než v roce 2021 a 7,3 procenta z celkového objemu.
Řadu BEV Škody v současnosti tvoří pouze model Škoda Enyaq iV založený na MEB a jeho verze Coupe (přímí příbuzní Volkswagenu ID.4 a ID.5, stejně jako Audi Q4 e-tron a Audi Q4 Sportback e-tron).
Prodeje Škody Enyaq iV v roce 2022 dosáhly 53 700, což znamená meziroční nárůst o 20 procent.
Mezitím byla zcela vyřazena malá Škoda CITIGOe iV (přímý protějšek Volkswagenu e-up! a SEAT Mii Electric). V roce 2021 zaznamenala 4 400 prodejů.
Škoda bohužel nehlásí své prodeje plug-in hybridních aut.