Di Grassi lobuje za Rasta: Zasloužil by si stálé angažmá

René Rast, který v Berlíně nahradil Daniela Abta, se ukázal ve velmi dobrém světle. Jeho týmový kolega Lucas di Grassi chválí jeho výkony a myslí si, že by měl dostat šanci i v následující sezoně.

Úřadující mistr německého šampionátu cestovních vozů Rast ve velkém finále v Berlíně zastupoval svého krajana Abta, který byl vyhozen kvůli nevydařenému vtípku během virtuální ePrix Berlína. Audi jej však angažovalo prozatím jen na oněch šest závodů.

Svými výkony oslovil i druhého pilota německé značky Di Grassiho, který by jej bral za týmového kolegu i 7. sezoně. “Byl bych naprosto šťastný, kdybych ho měl za týmového kolegu i v příští sezoně, pokud tak bude chtít i Audi,” nechal se slyšet v rozhovoru pro portál Motorsport.com. Nicméně ani on neví, co má Audi v plánu pro ročník 2021. “Když bude René na palubě, pak to bude obrovské obohacení pro tým.”

Rast své jezdecké schopnosti dokazuje především v DTM, kde v posledních třech sezonách  dvakrát triumfoval a jednou si dojel pro titul vicemistra. “Je skvělým jezdcem, je velmi chytrý a zkušený. Myslím si, že si zaslouží minimálně celý rok (ve formuli E). V prvních dvou závodech bojoval, ale v těch posledních dvou , které byly ohledně energie trochu náročnější, odvedl dobrou práci. V Berlíně ukázal, že dokáže být velmi konkurenceschopný.”

Ohlédnutí za 6. sezonou: Německou “Bundesligu” ovládl Mercedes

V závěrečném double headeru získal 3., respektive 4. místo, přičemž i ve čtvrtek bojoval o pódiové umístění. Celkem získal solidních 29 bodů a v konečném hodnocení nakonec porazil svého předchůdce Abta, jenž skončil s pouhými osmi body na 21. příčce. Dařilo se mu i v kvalifikacích, ve kterých di Grassiho pokořil 4:2.

Premiérové stupně vítězů ukořistil Rast po velmi odvážném předjížděcím manévru proti Andrému Lottererovi ve voze Porsche.

“Vždycky byl rychlý, proto je dobře, že máme ohledně auta jeho vstupní data,” pokračuje brazilský závodník, jehož slova cituje portál e-formel.de. “Jeho zpětná vazba byla velmi podobná té mé, proto jsme si velmi dobře sedli. Od auta vyžadoval přesně to samé, o co jsem velmi dlouho Audi žádal. Takže on potvrdil směr, na který jsem naléhal.”

“Myslím si, že co se týká učení se to byl i pro mě velký krok vpřed, neboť jsem měl různé perspektivy a odlišné možnosti k porovnávání dat,” uzavřel di Grassi.