Ford nevylučuje, že se vrátí s Fiestou, která bude postavena na platformě Volkswagenu

Velmi úspěšná kapitola v historii Fordu skončila 7. července, když z montážní linky v německém Kolíně nad Rýnem sjel finální subkompaktní hatchback Fiesta.

Fanoušci malých terénních vozů Ford v Evropě však stále mají naději. Zatímco Fiesta poháněná spalovacím motorem je definitivně pryč, Ford říká, že elektrifikace by mohla poskytnout šanci na návrat jmenovky v budoucnu.

Šéf Ford Europe pro osobní vozy Martin Sander v rozhovoru pro Automotive News Europe řekl, že automobilka nevylučuje, že pro Fiestu postaví bateriově-elektrickou náhradu.

Pokud by se to stalo, Fiesta EV by pravděpodobně byla verzí připravovaného cenově dostupného malého EV od Volkswagenu, řekl Sander. Na otázku, zda Ford převezme verzi platformy MEB Entry od VW pro malá EV, řekl, že automobilka má „velmi konstruktivní a pozitivní spolupráci s Volkswagenem a možná zkoumáme příležitosti, jak to posunout na další úroveň“.

„Nic nebylo rozhodnuto, ale nechci to vyloučit,” poznamenal Sander.

Ford již uzavřel smlouvu se skupinou Volkswagen na výrobu dvou elektrických vozidel založených na platformě německé automobilky MEB. Jedním z nich je elektrické kompaktní SUV Ford Explorer, které se bude vyrábět ve stejném kolínském závodě jako odcházející Fiesta.

SUV dorazí do evropských dealerství začátkem příštího roku s cenovkou kolem 45 000 eur, tedy těsně pod 50 000 dolary. Od příštího roku začne Ford vyrábět také druhý model založený na MEB označovaný jako „sportovní crossover“ – s největší pravděpodobností verze elektrického Exploreru ve stylu kupé.

Továrna v Kolíně nad Rýnem prošla přestavbou za 2 miliardy dolarů na výrobu elektromobilů založených na platformě MEB koncernu VW, takže by teoreticky mohla pojmout výrobu malého elektromobilu odvozeného od nadcházejícího elektromobilu Volkswagen s cenou pod 25 000 eur, který byl předběžně představen konceptem ID.2 all.

Ford opustil trh malých vozů v Evropě poté, co náklady na plnění stále přísnějších emisních norem byly příliš vysoké na to, aby dávaly ekonomický smysl.

„U menších vozidel je menší marže. V Evropě nemáme měřítko koncernu Volkswagen nebo Stellantis. Malá vozidla jako Fiesta nejsou srdcem Ford Motor Company,“ řekl Sander.

Elektrifikace by to samozřejmě mohla změnit, takže se teprve uvidí, zda se Ford, který se zavázal přejít v Evropě do roku 2030 výhradně na elektrický pohon, dohodne s Volkswagenem na používání své platformy MEB Entry pro malá EV.