Mitsubishi se stahuje z Číny, značka měla žalostné prodeje

Mitsubishi se oficiálně stáhlo z čínského trhu a zdá se, že automobilka nedokáže držet krok s konkurencí. Předpokládá se, že klíčovým faktorem při rozhodování byla rostoucí čínská poptávka po elektrických vozidlech a neochota Mitsubishi je vyrábět.

Mitsubishi bylo po dlouhou dobu v Číně velmi populární. Ještě v roce 2019 prodala automobilka 134 500 vozů a plánovala několik nadcházejících modelů – většinu z nich tvořily plug-in hybridy. Prodeje pak prudce klesly. V roce 2022 japonská značka prodala v Číně pouze 34 500 kusů, protože poptávka po plně elektrických vozidlech prudce vzrostla.

Jediná plně elektrická nabídka Mitsubishi, Airtrek EV, byla zdánlivě příliš pozdě na trhu. Podstatně dražší než soupeři, loni se prodalo pouze 515 Airtrek EV.

V Číně se potýkají s problémy i další japonští výrobci. Nissan, Honda a Mazda zaznamenaly v posledních letech pokles prodeje. A přestože Toyota zůstává hlavním hráčem na čínském trhu, v roce 2022 prodeje poprvé po 10 letech klesly.

Japonští výrobci nepochybně potřebují vyrábět více elektromobilů a ustoupit od hybridů, pokud chtějí zůstat konkurenceschopní v Číně. Mitsubishi slouží jako skvělý příklad toho, co se může stát, pokud se automobilky uspokojí. A není žádným tajemstvím, že výše zmíněné japonské firmy zaostávají, pokud jde o elektrifikaci. Dokonce i Nissan zaznamenal drastickou ztrátu podílu na trhu EV, přestože byl kdysi považován za průkopníka v oblasti vesmíru prostřednictvím Leaf.

Bude zajímavé sledovat, jaká budoucnost přinese Mitsubishi na dalších trzích. Prodeje v USA rostou, a to především díky uvedení nového Outlanderu. Plány Mitsubishi na elektromobily jsou ve srovnání s většinou ostatních tradičních výrobců poněkud nedostačující. Automobilka plánuje čtyři nové elektromobily do roku 2035 a chce, aby k tomuto datu byly všechny prodeje elektrické nebo hybridní.