Ford pohřbil svá malá auta. Nyní se říká, že malé, ziskové EV jsou nutností

Pokud jste měli zájem o menší vozidlo od Ford Motor Company – řekněme Focus, Fiestu nebo Fusion – máte bohužel už léta smůlu. V roce 2018, kdy byl benzín mimořádně levný, učinil Ford určité strategické rozhodnutí, aby maximalizoval zisky. Za tehdejšího generálního ředitele Jima Hacketta Ford skvěle zabil všechna svá auta v Severní Americe kromě Mustangu a Fordu Focus Active, který byl později také zrušen.

Odklon Fordu od automobilů a zaměření na nákladní automobily a SUV někteří kritici označili za krátkozraký, ale pomohlo to zvýšit cenu akcií, a to je vše, na čem skutečně záleží.

Svět roku 2024 je ale nějak radikálně odlišný, než byl v roce 2018. A současný generální ředitel Fordu Jim Farley se musí tímto světem pohybovat a snažit se dosáhnout toho, co je pravděpodobně další velkou věcí v elektrickém světě: malý, dostupný a ziskový EV.

Farley na konferenci Wolfe Research Global Auto Conference v New Yorku jasně řekl, že dosažení těchto cílů je „nevyjednávatelné“. Zde je to, co musel říci prostřednictvím Automotive News:

„Není o čem diskutovat, že vyčleníme kapitál na nové cenově dostupné elektrické vozidlo… a musíme vydělávat peníze během prvních 12 měsíců. A já nechci žádnou pitomou cestovní mapu. Chci skutečný plán. A pokud ten plán nemůžete realizovat, auto nevypustíme.”

Farley řekl, že společnost učinila toto rozhodnutí, protože ekonomika menších vozidel dává spotřebitelům větší smysl.

„Zákazník nám nyní řekl, že pokud máte EV větší než Escape, je lepší být skutečně funkční nebo pracovní vozidlo,” řekl Farley.

„Ale pokud uděláte ekonomiku pro vozidlo, řekněme Escape nebo menší, je to úplně jiné, úplně to funguje. Ve skutečnosti jsou to dramaticky lepší provozní náklady než má Corolla nebo Civic nebo dokonce Maverick.”

Farley řekl, že ke konkurenci s čínskými výrobci automobilů jsou potřeba menší a levnější elektromobily, které šéf jednotky Ford EV tento týden označil za „kolosální strategickou hrozbu“. Tyto společnosti prodávají velké množství EV v Číně a očekává se, že nakonec vstoupí do USA. trh.

To vše přichází v návaznosti na nedávné prohlášení Farleyho, že Ford pracuje na nové levné, vylepšené platformě EV prostřednictvím týmu „skunkworks“, pravděpodobně s cílem poskytnout malý a levný elektrický crossover, který dokáže bojovat s Teslou.