Ford oznámil plány na vybudování závodu na výrobu katod v Kanadě za 900 milionů dolarů společně s jihokorejskými partnery EcoProBM a SK On.
Zařízení se nachází v Bécancour, na půli cesty mezi Montrealem a Québec City v provincii Québec, a bude poskytovat materiály pro dodávky baterií pro budoucí elektrická vozidla Ford, včetně některých budoucích pickupů.
„Toto zařízení je základním kamenem pro Ford Motor Co. v celé Severní Americe. Proto je tento závod pro nás důležitý,” řekla podle Automotive News Canada Lisa Drake, viceprezidentka EV industrializace.
Továrna, která bude znamenat první investici Fordu v Québecu, by měla zahájit výrobu v první polovině roku 2026 s odhadovanou kapacitou až 45 000 tun katodových aktivních materiálů (CAM) ročně. Závod je součástí plánu Fordu lokalizovat klíčové zpracování surovin pro baterie v regionech, kde vyrábí elektromobily.
„Ford slouží zákazníkům v Kanadě již 119 let, déle než kterýkoli jiný výrobce automobilů, a jsme nadšeni, že můžeme investovat do tohoto nového zařízení, abychom vytvořili vertikálně integrovaný dodavatelský řetězec pro výrobu baterií v Severní Americe, který má pomáhat vyrábět elektrické vozidla budou postupem času dostupnější pro miliony lidí,“ řekl Bev Goodman, prezident a generální ředitel Ford of Canada.
Závod bude provozován společným podnikem s názvem EcoPro CAM Canada LP a bude vyrábět katodové aktivní materiály a přesněji vysoce kvalitní nikl-kobaltmangan (NCM) pro dobíjecí baterie. Ford říká, že tyto produkty se zaměřují na vyšší výkonnostní úrovně a lepší dojezd EV ve srovnání se stávajícími produkty, částečně díky technologii EcoPro Core Shell Gradient (CSG).
Stavba již začala na pozemku o rozloze 3 miliony čtverečních stop, který bude zahrnovat šestipatrovou budovu, ve které bude umístěno přibližně 345 nových pracovních míst pro Kanadu – od inženýrů a odborníků v oblasti prodeje a služeb až po kooperativní pozice pro studenty z místních univerzit a vysokých škol. v Québecu.
EcoProBM bude dohlížet na každodenní provoz zařízení a jihokorejská společnost bude investovat do hromadné výroby a dodávek 45 000 tun katodových materiálů, čímž podpoří výrobu až 225 000 elektrických vozidel ročně.
CAM je nedílnou součástí chemie lithium-iontových baterií používané pro kladnou elektrodu v bateriových článcích. Ve většině baterií pro elektromobily na dnešním trhu je CAM směs lithia, niklu, kobaltu a manganu.
Oznámení Fordu přichází dva měsíce poté, co General Motors oznámila továrnu na chemické baterie ve stejném městě Bécancour v Québecu společně s jihokorejským Posco Future M. Odhadovaná celková investice GM-Posco do závodu Ultium-CAM je více než 1 miliarda dolarů.