Toyota ukázala vodíkový Hilux s dojezdem téměř 600 kilometrů

Toyota postavila svůj první prototyp vodíkového palivového článku Hilux ve svém závodě na výrobu automobilů v Burnastonu v Anglii. Jedná se o společný projekt s partnery konsorcia a byl podpořen vládním financováním Spojeného království. Automobilka jich hodlá do konce roku postavit 10.

Hnací ústrojí tohoto Hiluxu využívá díly z Toyoty Mirai. Automobilka odhaduje, že má dojezd mezi doplňováním vodíku 600 kilometrů. Pro srovnání, Hilux na australském trhu s turbodieselovým 2,8litrovým motorem může mezi tankováním ujet asi 1150 kilometrů.

Obrázky ukazují, že vodíkové nádrže zapadají mezi kolejnice rámu zhruba tam, kde se vejde kabina. Ostatní komponenty palivových článků jsou pod kapotou, kde obvykle bývá spalovací motor. Baterie je vzadu.

Toyota zahájila tento projekt na začátku roku 2022 jako studii proveditelnosti. Návrh a vývoj začal 1. července 2022. Společnost začala stavět prototyp 5. června 2023.

Automobilka má v úmyslu otestovat 10 prototypů, aby se ujistila, že model odpovídá robustnímu dědictví Hiluxu. Toyota pro ně připravuje bezpečnostní testy, funkčnost a životnost. Společnost chce porozumět příležitostem a rizikům pickupu poháněného palivovými články.

V prosinci 2022 Toyota předvedla elektrický Hilux Revo BEV Concept. Automobilka v té době nezveřejnila žádné podrobnosti, jako jsou specifikace baterie nebo motoru.

Během prezentace Akio Toyoda řekl: „BEV nejsou jediným způsobem, jak dosáhnout světových cílů uhlíkové neutrality.”

Také v roce 2022 Toyota oznámila, že má v úmyslu postavit lehký pickup s vodíkovým palivovým článkem jako společný projekt s Isuzu a Hino. Společnost neuvedla časový rámec pro uvedení tohoto modelu do výroby.

Toyota také zvažuje, zda vyrobit verzi Land Cruiseru poháněnou palivovými články. Možností jsou také plug-in hybridní a plně elektrické verze. V tuto chvíli není jasné, které, pokud vůbec nějaké, by se skutečně dostaly do výroby.