To nejdůležitější před ePrix Mexika

DFE + CMX = top zábava. Ne, nejde o rovnici, spíše o konstatování typu “Verstappen + Masi = VSL”. Formule E a Ciudad de Mexico zkrátka patří k sobě a po roční přestávce se elektrické monoposty vrací na stadion Foro Sol. Desítky tisíc fanoušků budou znovu na místě a jezdci se nemohou dočkat, až jejich řev uslyší na vlastní uši.

I tohle je specifikum závodu ve městě, které má “něco extra” už z podstaty – pakliže praotci Čechovi stačilo shlédnout zemi mlékem a strdím oplývající, Aztékové hledali místo, kde orel sedící na kaktusu zápasil s hadem. Našli a bum, Tenochtitlán byl na světě. Pravda, tento název před 501 lety vzal za své, trochu symbolicky kulaté výročí vyšlo na loňský rok, kdy se kvůli covidu nemohlo v mexické metropoli závodit. Sice se jelo na druhé straně Popocatepetlu v Pueble, ale tamní okruh si srdce fanoušků a závodníků rozhodně nezískal. I když ani Mexico City nebylo v minulosti pro některé piloty zrovna příjemným místem.

Dodatečné vyloučení Lucase di Grassiho kvůli nižší váze o půldruhého kilogramu v důsledku rozhodlo o titulu sezóny 2015/16 ve prospěch Sebastiena Buemiho, viděli jsme i souboj o vítězství do posledního metru či řadu kolizí v posledním kole. V roce 2020 jsme také viděli velkou strkanici pilotů DS, kdy nově příchozí Antonio Felix da Costa bez okolků do rádia nelibě komentoval souboj s dvojnásobným šampionem Jeanem-Ericem Vergnem. Portugalec se pak stal šampionem a loni s JEVem ukázkově táhli za jeden provaz, ačkoliv po třech sezónách Techeetah musel opustit trůn poháru konstruktérů. Myslím, že letos právě souhra týmových kolegů bude klíčem k úspěchu – proto se mi jeví sestava Venturi jako potenciálně nejsilnější. Na druhou stranu, Formule E není jenom o dvojicích závodníků, v současnosti probíhají intenzivní jednání o budoucnosti zapojení některých automobilek a mexický víkend může znovu napovědět, jak to bude vypadat po příchodu třetí generace monopostů.

Jaguar oznámil zákaznickou podporu týmu Envision, na spadnutí je údajně i oznámení o vstupu McLarenu do série, který by technicky podporoval Mercedes (a o síle takového spojení netřeba dlouze spekulovat) a stále se čeká na Porsche, které prochází personálními změnami jak na úrovni týmu, tak i na úrovni automobilky. Německá stáj má ve Formuli E zůstat do roku 2024, kdy by měl být představen první balík homologačních změn pro vůz příští generace. Ve vzduchu visí účast ve Formuli 1, a tak se v paddocku určitě bude o Porsche hovořit tolik jako v Diríji.

Sobotní večer ale bude patřit vítězi jediné mexické jízdy roku. Osobně jsem velmi zvědavý na potenciální zrychlení da Costy nebo Mitche Evanse, kteří mají na to útočit na přední pozice, ale z různých důvodů jim první dvouzávod nevyšel. A tak trochu poťouchle se těším na Antonia Giovinazziho, který saúdskoarabské vystoupení hodnotil pouze jako test (údajně před rozjezdem sezóny ani s týmem moc netrénoval) a nyní by se chtěl odrazit od výsledkového dna. Tak vzhůru na Autódromo Hermanos Rodríguez!

Závod startuje ve 23:00 našeho času a sledovat je možné jej na Eurosportu.