Formule E uvažuje o založení juniorské série s upravenými vozy Gen2

V myslích vedení elektrického šampionátu se rodí velice zajímavý nápad, a sice, že stará specifikace formulí by mohla být využívána v rámci závodních víkendů i nadále.

Již několik let se řeší, že by formule E mohla zavést svoji vlastní juniorskou sérii. Dokonce start jedené takové juniorky byl naplánován na letošní sezonu. Projekt nesl název ERA (Electric Racing Academy). Délka závodu by byla poloviční, tedy 23 minut a kvalifikace by se jela na dvě patnáctiminutovky. Proti sobě by nastupovali jezdci ve dvou kategoriích, přičemž jedna skupina by řídila vozy o maximálním výkonu 130 kW a kapacitě baterie 24 kWh (Sports Class). Druhá parta by usedala do formulí, jenž by byly poháněny vlastními pohonnými jednotkami a bateriemi (Inovation Class). Šasi by pro obě skupiny dodávala společnost Dome. Nicméně šampionát se své premiéry prozatím nedočkal.

Před ním se jednalo o juniorské sérii Formulino E, který měl zaštiťovat pilot Audi Lucas di Grasi. Nicméně tento návrh později ztroskotal kvůli finančním potížím, a to zejména kvůli vysokým nákladům na vývoj vozů.

Podpůrná série formule E nadohled?

Aktuálně se toto téma opět otevřelo. Sportovní ředitel formule E Frederic Espinos v rozhovoru pro portál The Race uvedl: “Jsme v počátečních fázích jednání ohledně podpůrné série. Byli jsme oslovení z více stran a máme odlišné pohledy na věc.”

Dále prozradil, že v projednávaném seriálu by měly být využívány přestavěné monoposty druhé generace formule E. Zároveň se však neuvažuje o tom, že by se měl založit šampionát podobný Jaguar I-PACE eTropy, který si za dva roky existence příliš příznivců nenašel.

“Je tu návrh na napodobení podpůrné série ve stylu Jaguaru I-PACE Trophy, který úspěšně převzala průkopnickou technologii Jaguar vyvíjenou prostřednictvím formule E a použila ji do vysoce výkonných sériových aut.”

Espinos udává jako příklad juniorské série formule 1, které slouží pro výchovu budoucích pilotů královny motorsportu.

“Jsme v neustálém kontaktu s našimi výrobci a neustále hledáme způsoby, jak rozšířit naše partnerství, takže toto je rozhodně jednou z možností,” potvrdil Espinos.

Myšlenku založení juniorské série podporuje i James

Nápad se zamlouvá i šéfovi Mercedesu Ianu Jamesovi, podle kterého by se tato myšlenka měla realizovat, a to vzhledem k tomu, že od nadcházející sezony bude formule E závodit už pod hlavičkou mistrovství světa.

“Pokud vezmeme v úvahu fakt, že se od příštího roku staneme mistrovstvím světa, tak musíme začít přemýšlet o tom, jak podporovat mladé talenty přicházející do sportu a především do elektrického sportu.

Máme detailně specifikovanou pyramidovou strukturu, kterou jsme dostali až do formule 1, a to na straně spalovacích a hybridních motorů. To je něco, o čem si myslím, že by mělo být v následujících letech rozhodně vyvíjeno v elektrickém motorsportu. Je to rozhodně něco, co jde ruku v ruce s novým statusem světového šampionátu a s FIA (Mezinárodní automobilová federace) bychom tomu měli věnovat pozornost.”