Günther: Máme materiál na boj o titul

Německý závodník vloni absolvoval úspěšnou debutovou sezonu ve formuli E coby jezdec BMW, jehož barvy bude hájit i v nadcházejícím ročníku.

Mezi posledním závodem a předsezonními testy ve Valencii bylo pouze pár měsíců. Maximilian Günther si ale neodpočinul, protože okamžitě po velkém finále v Berlíně byly na programu soukromé testy.

“Přechod do nové sezony byl pro mě plynulý. Hned jsme měli soukromé testy s novým autem. V Mnichově testy na simulátorech a mnoho jednání, ať už virtuálně, nebo s mými inženýry v BMW Motorsport v Mnichově. Mimosezona byla velmi produktivní. A všichni jsme rádi, že už to zase začíná.”

Příprava na předsezonní testy probíhala především na simulátorech. Günther připomíná, že příprava na oficiální testy je víceméně stejná jako příprava na závodní víkend: “Jde o to nasimulovat různé scénáře. Plánuje se a testuje všechno od rychlé jízdy na jedno kolo jako v kvalifikaci po závodní simulaci s ohledem na účinnost energie. Samozřejmě se připravujeme i na další věci, které ale jsou během testů v pozadí, jako různá nastavení a určité nápady, které se musí před sezonou odškrtnout.”

Během loňských testů byl Němec absolutně nejrychlejší, přičemž stanovil i rekord trati. “Testy z mého pohledu probíhaly skutečně dobře,” potvrdil Günther v rozhovoru pro portál e-formel.de. “Tehdy jsem byl v týmu nový. Nyní je situace pochopitelně úplně jiná: Tým už znám velmi dobře a samozřejmě už máme jiná předsevzetí. Po celém roce spolupráce už přesně víte, co ten druhý udělá, a na tomto společném základě můžete stavět. Celkově je tým téměř stejný a stal se rodinou. S týmem se cítím velmi dobře a jsem rád, že můžeme odstartovat se zkušenostmi z minulého roku.”

Předsezónní testy ve Valencii uzavřel rekordním časem Günther, vítězem druhého závodu “nanečisto” Buemi

A v jakých oblastech se může v ohledu na uplynulou sezonu zlepšit? “Vždy máte prostor na zlepšení se, a snažíte se pracovat na všech drobnostech. Myslím si, že mimořádnou výzvou ve formuli E je kvalifikační formát. V minulé sezoně jsme byli téměř pokaždé v první skupině, což je samozřejmě v podstatě dobré znamení, protože to znamená, že jste v šampionátu vpředu. Ale přináší to s sebou také spoustu výzev. Bohužel jsme se jen zřídka dostali z první skupiny do Super Pole nebo na nějakou dobrou startovní pozici. To jsme o pauze velmi důkladně prozkoumali a vyvodili z toho správné závěry.”

Podle rodáka z Oberstdorfu stojí ve formuli E prakticky všechno na závodníkovi, nikoliv na technice. “Řekl bych že ve formuli E v porovnání s ostatními sériemi je závodník v popředí. Proto je ta série tak neuvěřitelně zábavná. Je to neuvěřitelně náročné – a spolupráce se závodním inženýrem je neuvěřitelně důležitá. V televizi dostáváte většinou jen část naší komunikace. Je to plánované do posledního detailu a každá domluva musí sedět. Slepě se spoléháme jeden na druhého a víme přesně, o čem ten druhý mluví – a to všechno pod velkým stresem a masivním časovým tlakem.”

“Máme všechny ingredience pro zisk titulu.”

Co se týká vyhlídek pro nadcházející rok, tak je velmi optimistický. Po prvních dvou dnech testů a především již nabitých zkušenostech je přesvědčený, že budou moci bojovat i první titul mistra světa.

“Naší nejsilnější stránkou je, že jsme jakožto tým neskutečně kompaktní. Máme všechny ingredience, abychom v tomto šampionátu dosáhli velkých věcí. Velmi dobře víme, na čem záleží. Naší předností je, že všechno propracováváme do detailu, pipláme se s tím a snažíme se všechno optimalizovat, ale přesto na konci dne do puntíku víme, v čem je háček, a s čistou myslí jdeme do závodního víkendu.”

Kromě náročné přípravy i stěhování se do Monaka

Je téměř pravidlem, že závodníci ‘utíkají’ do daňového ráje, Monaka. Ani Günther není výjimkou, ten se tam přestěhoval nedávno.

“Přesně, do Monaka jsem se přestěhoval okamžitě po závodě v Berlíně. Z mnoha různých důvodů to pro mě byl dobrý krok. Monako je pro mě jako sportovce skvělým místem, neboť jsou tam podmínky pro trénování prvotřídní. Ať už to jsou fitness studia, běžecké tratě nebo cyklostezky.”

Dále uvádí, že je pro jezdce je to také lákavé z toho důvodu, že tam je celoročně příjemné počasí. Kromě toho si tím splnil i svůj dětský sen.

Dennis je staronovým týmovým kolegou

Druhé BMW iFE.21 bude řídit nováček na startovním listině, Jake Dennis. Pro Güntera však není žádnou novou tváří. V juniorských sériích byli dokonce týmovými kolegy.

“Jaka znám už z formule 3. V roce 2015 jsme byli na jeden závod dokonce týmovými kolegy. Velmi dobře si rozumíme a od začátku jsme testů jsme si vypomáhali. V konečném důsledku jsme zkrátka okamžitě sehráli. Jsem velmi rád, že je Jake v týmu a že můžeme společně sezonu odstartovat. Je člověkem, který má technické know-how, také díky jeho zkušenostem v simulátoru a v závodech DTM, kde už závodí na velmi vysoké úrovni motorsportu. Podle mě sedí do formule E velmi dobře a úspěšné spolupráci nic nestojí v cestě.”

BMW angažovalo Jaka Dennise