Hans-Jürgen Abt: Nevzdáte se jen kvůli tomu, že výrobci odcházejí

Tuningová firma ABT Spotrsline patří k zakládacím týmům šampionátu. V prvních třech sezonách byly soukromým týmem, jenž odebíral motory od Audi. V posledním ročníku jako soukromníci ukořistili titul, než stáj odkoupilo právě Audi, aby se stali továrním týmem. Zatímco značka se sídlem Ingolstadtu šampionát opustí, ABT by rád zůstal.

Zdá se, že ABT bude následovat kroky amerického týmu Andretti, který ztratil svého hlavního partnera BMW a tím i statut továrního týmu, avšak i přesto plánují ve formuli E závodit i nadále.

Potvrzeno: Andretti setrvá i po odchodu BMW. Stane se zákaznickým nebo továrním týmem?

“Začali jsme ve formuli E v roce 2014 na vlastní riziko, když se všichni elektrickým závodům ještě smáli,” připomíná bývalý šéf týmu Hans-Jürgen Abt, jenž naráží na fakt, že v počátcích se spousta lidí k šampionátu stavěla skepticky a tvrdili, že příliš dlouho nepřežije. “Vyhráli jsme jezdecký titul. Pak vstoupilo Audi a získali jsme Pohár konstruktérů.”

Abta rozhodnutí automobilky se čtyřmi kruhy ve znaku, ale také BMW, zaráží: “A teď, když je naše vlastní nová pohonná jednotka hotová a v příštích letech bude (závody) vysílat Sat.1 – zase odejdou. Je to zvláštní. Upřímně nechápu, co někteří výrobci dělají.”

Sedmapadesátiletý rodák z Kemptenu je však přesvědčený, že o seriál elektrických monopostů je nadále ve světě velký zájem, protože právě formule E je budoucností stejně jako e-mobilita v běžném provozu.

“Marketingoví stratégové evidentně věří, že sportovní soutěžení už pro prodej aut nepotřebují.”

Abt se pustil do strategického vedení značky, neboť podle něj je motorsport pořád DNA německých automobilek.

“Ale marketingoví stratégové evidentně věří, že sportovní soutěživost už není pro prodej aut potřeba. Očividně věří, že lidi získají jinak. My naopak zůstáváme nadále skálopevně přesvědčení o našemu motu: ze závodní trati na silnice. Věříme v to, že to bude fungovat i nadále,” uvedl Abt, jehož slova cituje portál e-formel.de

Jelikož se nehodlají z formule E stáhnout, tak nepřestávají se svými partnery jednat: “S našimi dlouholetými partery chceme pokračovat! Vedeme intenzivní jednání a děláme všechno pro to, abychom pokračovali. Je to náš závazek a zodpovědnost. Především také pro našich 56 spolupracovníků, které ve sportu zaměstnáváme. A to hlavně v této době. Zkrátka to nevzdáte jenom kvůli tomu, že se výrobci stahují!”

Přesto nad jejich budoucností v mistrovství světa formulí “na baterky” visí otazníky. Na rozdíl od Andretti totiž “Abt Formel E GmbH”  včetně tovární licence zcela prodali.