Honda ani po odchodu z F1 neuvažuje o vstupu do formule E

Japonský motorář po několika letech opustí po příští sezoně kolotoč formule 1. Ačkoliv do šampionátu elektrických monopostů přichází další a další automobilky, tak u Hondy tomu tak není.

Honda se do královny motorsportu vrátila v roce 2015 s týmem McLaren, Jelikož ale byly výsledky tristní, tak se jejich cesty po třech sezonách rozešly. Avšak Japonci našli nové působiště u AlphaTauri (dříve Toro Rosso) a následně motory začali dodávat i mateřské stáji Red Bull. Ovšem i toto partnerství dozná na konci příštího ročníku svého konce, neboť se Honda nadobro z formule 1 stáhne.

Relativně dost se spekulovalo, že by Honda mohla zamířit do formule E, neboť několik inženýrů Hondy bylo neoficiálně součástí týmu Amin Aguri (dnešní DS Techeetah). Ovšem právě kvůli comebacku do formule 1 ze vstupu do formule E sešlo.

Odchod z královny motorsportu odůvodňuje Honda tím, že se chce zaměřovat na budoucí technologie. “Automobilový průmysl momentálně prochází převratem století. Coby výrobce dáváme aktivitám ohledně životního prostředí jednu z největších priorit a snažíme se eliminovat stopu CO2. Abychom dosáhli těchto cílů, tak náš kurz od základu změníme a budeme se zaměřovat na výzkum a vývoj nových pohonných a energetických technologií,” vysvětluje důvody konce ve formuli 1 prezident Hondy Takahiro Hachigo.

Honda nezruší ostatní závodní programy se spalovacími motory

Cílem Japonců je stát se do roku 2050 uhlíkově neutrálními, přičemž do roku 2030 chtějí dvě třetiny své produkce “zelektrifikovat”. První krůčky ke splnění daného cíle již učinili v tomto roce, když uvedli na evropský trh první elektroauto Honda.e.

“Jako součást tohoto převratu jsme se rozhodli naše zdroje a zkušenosti z formule 1 vložit do výzkumu a vývoje budoucích technologií.”

Mluvčí Hondy však v rozhovoru pro portál e-formel.de zdůrazňuje, že pochopitelně nezanevřou na závodní série, ve kterých je využíván spalovací motor: “Honda byla vždy firmou, která milovala všechny druhy motorsportu. Ale jak už uvedl náš prezident, chceme využít naše znalosti ohledně hybridů z F1 pro dlouhodobé cíle. K tomu potřebujeme inženýry ze série, neboť ti mají relevantní zkušenosti.”

Elektrifikace ano, vstup do elektrických šampionátů nikoliv

V posledních letech se závodními sériemi, jež využívají elektrický pohon roztrhl pytel. Stejně jako formule 1 má svoji elektrickou ‘sestru’ také královská kubatura motocyklů MotoGP – MotoE). Příští rok odstartuje nový šampionát offroadů Extreme E.

“Vždycky jsme se zajímali o všechny formy motorsportu, známe tyto série,” uvedl mluvčí společnosti, jenž však vzápětí dodává, že se v blízké budoucnosti nechystají pro vstup do nějakého elektrického šampionátu.