Honda potřebuje technologický „průlom“ k prodeji levných elektromobilů

Generální ředitel Hondy Toshihiro Mibe chce vyrobit elektrické auto pro masy – ale věří, že skutečná cenová dostupnost nebude možná bez skokového posunu v technologii EV.

„Pokud chceme vytvořit auto za 30 000 $, myslím, že potřebujeme něco, co je průlomové,” řekl Mibe InsideEVs.

„Samozřejmě si myslím, že v nadcházející budoucnosti potřebujeme malé auto, elektromobil. Za tímto účelem se snažíme náš výzkum urychlit.“

Honda by ráda uvedla na trh EV v hodnotě 30 000 dolarů pro americký trh do „velkého konce roku 2030,“ řekl Shinji Aoyama, globální výkonný viceprezident společnosti.

 

Nepříjemný problém spočívá ve vysoké ceně dnešních lithium-iontových baterií. Jediným způsobem, jak učinit elektromobil dostupným v současnosti, je vybavit jej méně bateriemi, čímž se sníží jeho dojezd, řekl. Ptá se, jakou hodnotu by takový druh vozidla nabídl.

„Když mluvíte o dostupném elektromobilu, je velmi těžké udělat dobrý obchod,“ řekl.

Pevné baterie, technologie, která je stále experimentální, ale kterou se Honda a další společnosti snaží uvést na trh, by mohly být průlomem, který připraví cestu pro auto za 30 000 dolarů, řekl Mibe. Tato nová chemie by mohla snížit náklady na baterie a zároveň zlepšit dojezd vozidel a snížit potenciál požárů, řekl.

„Pokud dokážeme odvést dobrou práci s vývojem, přínos bude obrovský,“ řekl.

Honda oznámila novou řadu modelů napájených bateriemi přicházejícími v roce 2026, které se budou opírat o zbrusu novou vlastní technologii EV, a odhalila dva koncepty, které předvídají tyto budoucí vozy. Cílem společnosti je zavést polovodičové baterie do této řady do konce roku 2020; dosud neučinila oznámení o plánovaných nákladech.

Vysoká cena dnešních modelů napájených bateriemi patří vedle obav o rychlost nabíjení a dostupnost k nejvýznamnějším překážkám pro široké přijetí čistších vozidel. Přestože ceny v průběhu let klesaly, v USA stále existuje zřetelný nedostatek dostupných elektrických vozidel, a to navzdory skutečnosti, že lidé zjevně chtějí dostupnější elektrická vozidla; Dva modely Tesly s nejnižší cenou, zejména po daňových pobídkách, zaznamenaly v roce 2023 celosvětově rekordní prodeje.