Honda se soustředí na elektrické malé vozidlo s prostým názvem E

Jelikož mnoho výrobců automobilů při přechodu na elektrická vozidla vsadilo na sedany a SUV, rozhodla se společnost Honda pro svůj vůbec první plně elektrický vůz, že menší, je lepší.

Honda e, která byla v Evropě uvedena na začátku tohoto měsíce, je modelem zaměřeným na jízdu ve městě. To kontrastuje s Teslou, jejíž sedan Model 3 dominuje na trhu elektromobilů s bateriemi, a dalšími, jako jsou Audi a Hyundai, které se zaměřily na SUV s dlouhými dojezdy.

Mnoho výrobců automobilů vyvíjí větší, univerzální modely, z nichž některé mohou na jedno nabití najet až 570 km. Honda e má však kapacitu baterie zhruba poloviční oproti modelu 3 a na jedno nabití ujede pouhých 280 km. „Většina elektromobilů používá velkokapacitní baterie, ale velká část této kapacity je během jízdy ve městě nevyužita,“ řekl Tomofumi Ichinose, hlavní inženýr společnosti Honda.

2020 Honda e

S retro designem evokujícím klasické modely Honda N360 a N600 ze 60. let je dvoudveřová Honda e zamýšlena jako luxusní městské auto, jehož cena kolem 900 000 korun je vyšší než u Zoe Renaultu, který je prostornější a má delší dojezd.

Ichinose uvedl, že inženýři společnosti Honda upřednostňovali přesné a ostré ovládání, aby bylo možné se v úzkých uličkách snadno otáčet. Vnější zpětná zrcátka byla nahrazena vnitřními displeji, aby při parkování nedocházelo k nárazům a škrábancům. Model se bude prodávat pouze v Evropě a Japonsku koncem října. Automobilka uvedla, že nemá v úmyslu prodat auto v Severní Americe nebo v Číně, což jsou jeho největší trhy, kde dominují SUV.

2020 Honda e