Jelikož mnoho výrobců automobilů při přechodu na elektrická vozidla vsadilo na sedany a SUV, rozhodla se společnost Honda pro svůj vůbec první plně elektrický vůz, že menší, je lepší.
Honda e, která byla v Evropě uvedena na začátku tohoto měsíce, je modelem zaměřeným na jízdu ve městě. To kontrastuje s Teslou, jejíž sedan Model 3 dominuje na trhu elektromobilů s bateriemi, a dalšími, jako jsou Audi a Hyundai, které se zaměřily na SUV s dlouhými dojezdy.
Mnoho výrobců automobilů vyvíjí větší, univerzální modely, z nichž některé mohou na jedno nabití najet až 570 km. Honda e má však kapacitu baterie zhruba poloviční oproti modelu 3 a na jedno nabití ujede pouhých 280 km. „Většina elektromobilů používá velkokapacitní baterie, ale velká část této kapacity je během jízdy ve městě nevyužita,“ řekl Tomofumi Ichinose, hlavní inženýr společnosti Honda.
S retro designem evokujícím klasické modely Honda N360 a N600 ze 60. let je dvoudveřová Honda e zamýšlena jako luxusní městské auto, jehož cena kolem 900 000 korun je vyšší než u Zoe Renaultu, který je prostornější a má delší dojezd.
Ichinose uvedl, že inženýři společnosti Honda upřednostňovali přesné a ostré ovládání, aby bylo možné se v úzkých uličkách snadno otáčet. Vnější zpětná zrcátka byla nahrazena vnitřními displeji, aby při parkování nedocházelo k nárazům a škrábancům. Model se bude prodávat pouze v Evropě a Japonsku koncem října. Automobilka uvedla, že nemá v úmyslu prodat auto v Severní Americe nebo v Číně, což jsou jeho největší trhy, kde dominují SUV.