Hyundai dál sází na vodík. Ambiciózní plán počítá s investicí 7 miliard euro

V příštích 11 letech plánuje automobilka Hyundai až 200krát navýšit současnou výrobu palivových článků. Zhruba dvě třetiny poputují do osobních automobilů, zbytek do jiných oblastí dopravy. Velkou měrou společnosti pomůže i jihokorejská vláda.

Čtvrtá největší automobilka světa nedávno představila plán, jehož chce do roku 2030 dosáhnout. Velmi decentně řečeno, ambice v nadcházející dekádě nejsou malé.

Z řádků oficiální zprávy je zřejmý především jeden záměr – vývoj vodíkového pohonu. Vize, se kterou Hyundai pracuje, je 700 tisíc jednotek. Přesně takhle chce společnost ze současných 3 tisíc vyrobených palivových článků do roku 2030 navýšit produkční kapacitu.

Zhruba dvě třetiny by měly připadnout na výrobu osobních aut. Zbytek půjde do ostatních druhů dopravy. Celá záležitost se samo sebou neobejde bez patřičných investic. Celková částka proto dosahuje astronomické výše téměř 7 miliard euro.

Zajímá vás také

Počítá se i velkým rozšířením výroby, což by mělo dát vzniknout i 51 000 pracovních míst. „Jsme přesvědčeni, že energie z vodíku se stane globálním hospodářským úspěchem,“ uvedl viceprezident Hyundai Euisun Chung v prohlášení.

Sama automobilka se vidí i v roli externího dodavatele vodíkové technologie jiným automobilkám, ale nejen jim. Uplatnění prý vodíkový pohon najde i mezi drony, nejrůznějšími plavidly, vlaky nebo vysokozdvižnými vozíky. V neposlední řadě chce Hyundai oslovit i trhy mimo oblast dopravy.

Velkou roli při plnění plánu ovšem má i vláda Jižní Koreje. Ta se zasazuje o to, aby se už v příštím roce po tamních cestách pohybovalo více jak 4 tisíce vodíkových aut. To by znamenalo pětinásobný meziroční nárůst. Vláda rovněž přislíbila pomoc při výstavbě sítě čerpacích stanic, kterých má do roku 2022 stát celkem 310.

TIP NA VÁNOČNÍ DÁREK

Poukaz na Simulátor F1 pro dva