Hyundai údajně ukončil spolupráci s Rimacem

Pravděpodobně to vypadá jako velmi dávno, když Hyundai spolu s korporátní sestřenicí Kia investovali do chorvatského startupu s elektrickými vozidly Rimac. Nyní se ale vše mění.

Jihokorejské automobilky v té době společně vložily asi 84 milionů dolarů na převzetí 12procentního podílu v Rimacu. Objevily se zprávy uvádějící, že výsledkem partnerství by mohl být elektrický sportovní vůz budoucnosti, který změní elektromobilitu, a také vozidlo na palivové články.

Podle Automotive News však anonymní zdroje obeznámené s touto záležitostí naznačují, že Hyundai nyní přerušuje vztahy.

Jak možná víte, Rimac nedávno rozšířil svůj vztah s Porsche. Hyundai údajně nechce pokračovat ve spolupráci, pokud se Rimac bude angažovat také v německém výrobci sportovních vozů. Porsche loni výrazně navýšilo své investice do Rimacu a získalo 24procentní podíl, který dříve činil 10 procent.

Přesněji řečeno, Rimac oficiálně vstoupil do společného podniku 55-45 s Porsche. Cílem je převzetí Bugatti, které také žije pod záštitou koncernu Volkswagen.

Mluvčí Rimacu dále hovořil o otevřených projektech, ale konkrétně je nemohl jmenovat. Neexistuje způsob, jak s jistotou přesně zjistit, které projekty měl mluvčí Rimac na mysli. Zdá se však, že „dokončeným“ projektem by mohl být elektrický sporťák. Mezitím zdroje řekly, že projekt palivových článků již není v plánu. Hyundai již dříve předvedl potenciální koncept palivových článků jako Vision FK.

Snad nejzajímavějším detailem z nedávné zprávy je, že Rimac trval na tom, že jeho partnerství s Porsche nezpůsobilo problém s Hyundaiem.

„Hyundai během posledních 12 měsíců podporoval transformaci společnosti – včetně vyčlenění technologie Rimac a spojení sil s Bugatti pod novou společností Bugatti Rimac.”