Jak by di Grassi změnil pravidla?

Lucas di Grassi je v šampionátu od samého začátku, tudíž velmi dobře ví, jak to tam chodí. Nicméně s některými pravidly zcela nesouhlasí, především s těmi, co se týkají fáze safety caru a celoplošných žlutých vlajek (FCY).

Příští rok totiž vejdou vplatnost nové regule. Právě během těchto dvou fází bude každému jezdci za každou minutu za safety carem nebo pod žlutými vlajkami odebraná jedna kilowatthodina.Vedení chce tímto krokem předejít změnám strategií.

“Z technického hlediska jsou nová pravidla dobrý nápad. Je to dobré řešení pro to, aby jezdcům zabránili taktizovat a na začátku jet na plný plyn, neboť očekávají fázi safety caru. Teď se musí piloti zase starat o energii, a to povede k více předjížděcím manévrům,” uvedl brazilský závodník pro Motorsport-Total.com. Zároveň se ale obává, že nové regule fanouškům pořádně zamotají hlavu: “Je to to samé jako ve formuli 1. Je to příliš komplexní. Lidé už pravidlům nerozumí. Proč ztrácí tenhle pilot energii? Co je vlastně kilowatthodina za minutu? Měli bychom udělat jednoduchá pravidla, kterým všichni rozumí.”

Elkins: Bez safety caru a celoplošné žluté vlajky dříve umíral každý čtvrtý pilot F1

Rovněž by by byl stejně jako Sam Bird a Sebastian Buemi pro návrat délky závodu, jenž je stanoven na kola, nikoliv na 45 minut plus kolo. “Nemusí to tak být. Koncept je dobrý, ale udělal bych to jinak. Ovšem vynechám při tom komerční faktory. Zkrátka bych zmrazil čas. Závod na 45 minut je dlouhý, a když je celoplošná žlutá vlajka, pak by se čas zastavil. To by fanoušci pochopili snadno.”

“Tohle řešení by také vedlo k tomu, že by jezdci museli více šetřit energií. A to by zase generovalo více předjížděcích manévrů. Proč by to nemělo smysl z komerčního hlediska, jsem vynechal, protože se v těchto faktorech moc nevyznám.”