Divize Audi Sport se poprvé připojila ke slavné Rallye Dakar s novým zářným konkurentem: RS Q E-Tron. Tento rallyový speciál, který byl oficiálně představen, se narodil, aby zdolával různé náročné terény – daleko od nedávno odhaleného R8 LMS GT3 Evo II pro asfalt.
Kromě své netradiční podoby se RS Q E-Tron dostal do popředí zájmu svým atypickým uspořádáním elektrického pohonu, které zahrnuje použití přeplňovaného 2,0litrového čtyřválcového motoru TFSI. Motor ICE funguje jako generátor pro nabíjení baterií, podobně jako funguje samonabíjecí hybrid e-Power od Nissanu.
Se dvěma elektromotory pohánějícími každou nápravu může Audi RS Q E-Tron produkovat až 670 koní (500 kilowattů) mimo předpisy Rallye Dakar. Jak si ale vede v závodě dragsterů na asfaltu?
Aby to Carwow předvedl, postaví Audi RS E-Tron GT proti RS Q E-Tron rallyovému závodníkovi v drag race. Ti dva jsou v mnoha ohledech den a noc, ale také existují podobnosti. Konkrétně silniční Audi EV také dává přes 600 koní ze dvou elektromotorů a oba jezdí na všechny čtyři.
RS Q E-Tron má ale trochu výhodu z hlediska hmotnosti, protože je o 76 kilogramů o něco lehčí než RS E-Tron GT. První jmenovaný však přichází se sadou hrbolatých pneumatik, což je nevýhoda oproti bratranci Porsche Taycan z hlediska trakce na asfaltu.