Lamborghini věří, že syntetická paliva by mohla být alternativou elektrické energie

Lamborghini vzdoruje trendu downsizingu tím, že se při náhradě Aventadoru drží výkonu V12, zatímco motor nástupce Huracan již byl potvrzen, že má více než šest válců. Oba budou hybridy splňující přísnější emisní předpisy, ale za pohon budou z velké části zodpovědné velkoobjemové motory. Lidé ze Sant’Agata Bolognese zatím nespěchají, aby naskočili do rozjetého vlaku EV.

V rozhovoru pro Tech Crunch generální ředitel Lamborghini Stephan Winkelmann řekl, že společnost se nyní nemusí rozhodovat o tom, kdy by měla vytáhnout zástrčku ze spalovacích motorů. Zatímco mainstreamové značky nebudou mít jinou možnost, než ukončit výrobu ICE v Evropské unii do poloviny příštího desetiletí, menší budou mít rok navíc na vyřazení vozů na fosilní paliva.

„Je to trochu obtížné, protože Evropský parlament na začátku roku rozhodl, že do roku 2035 zakáže spalovací motory a naftové motory, a menší výrobci jako Lamborghini do roku 2036, takže se nemusíme rozhodovat nyní.”

Šéf Lamborghini věří, že syntetická paliva jako zachránce ICE mají velký potenciál: „Stále máme možnost možná přejít na syntetická paliva s těmito typy aut.”

Winkelmann však uvedl, že toho lze dosáhnout pouze tehdy, pokud se změní legislativa, což nemůže předvídat, že se to brzy stane. Pokud syntetická paliva nezískají trakci, 57letý manažer říká, že Lambo bude na začátku 30. let 20. století čistě elektrické.

První model firmy, který se zbaví spalovacího motoru, dorazí v roce 2028 jako crossover. Než se tak stane, očekává se, že plug-in hybrid Urus prolomí kryt do konce roku. Faceliftovaný Urus a Huracan Sterrato se zapíší do historie jako poslední ICE od Lamborghini.