Lídr šampionátu Dominique Aegerter ostře kritizuje projekt Energica MotoE

Věci se ve Světovém poháru MotoE nevyvíjely přesně tak, jak by chtěla Energica. Po uzavření smlouvy o poskytnutí všech závodních strojů pro sérii elektrických závodů jedné značky přinutil požár na španělském okruhu Jerez FIM zkrátit úvodní sezónu. Další požáry na Velké ceně Rakouska 2019 a Velké ceně Španělska 2020 přidaly do společnosti Energica další vady, ale od té doby v letech 2021 a 2022 problémy napravily.

Je ironií, že právě když Energica našla své pevné místo, pořadatelská organizace MotoGP Dorna Sports oznámila Ducati jako dalšího výhradního dodavatele série pro roky 2023-2026. Zatímco italská elektrická značka opustí paddock po sezóně 2022, chce svou jízdu dokončit důrazným způsobem. Bohužel, úřadující mistr světa Supersport a jezdec MotoE Dynavolt Intact GP Dominique Aegerter to tak nevidí.

Se třemi sezónami za sebou Aegerter skončil jako vicemistr v roce 2021 a v současnosti vede honbu za titulem v roce 2022. Od společnosti Energica však stejný typ pokroku nezaznamenal.

„Letos přivezli baterii, která je o 15 kg lehčí, což by měla být výhoda, ale jsme pomalejší, pokud jde o časy na kolo na téměř každé trati,” prozradil švýcarský jezdec.

Ještě znepokojivější je, že závodní stroje Energica Ego nepodávají konzistentní výkon od jezdce k jezdci.

„Obvykle můžete jet na plný plyn až do konce. Obvykle máte dostatečné rezervy. Ale v posledních několika závodech jsem viděl a cítil, že jezdci jako (Matteo) Ferrari a (Mattia) Casadei mají mnohem lepší zrychlení než já a (Eric) Granado,“ prohlásil Aegerter.

„Nikdo neví proč. Alespoň to nikdo nechce prozradit. Ale je to velmi jasně vidět.”

Tím Aegerterova kritika neskončila. Zatímco většina týmů MotoGP pokračuje ve vývoji svých prototypů od sezóny k sezóně, úsilí společnosti Energica nevedlo k lepšímu stroji.

„To mě zklamalo, protože motorka váží 250 kg, můžeme zajet 6 až 8 kol. Udělali to před třemi lety,“ poznamenal Aegerter.

„Stroj Energica, který máme nyní v boxech, je přesně stejný jako motocykl v prvním roce MotoE, 2019. Je to všechno stejné – kapotáž, rám, všechno.”

S blížícím se odchodem Energica se jezdec Dynavolt Intact GP nebude muset o tyto problémy déle starat. Přesto doufá, že se mu podaří získat svou první korunu MotoE na palubě Energica Ego, když do konce sezóny 2022 zbývají jen čtyři závody.