Lucid buduje monopol

Poté, co automobilka minulý týden oznámila, že bude dodávat Astonu Martin komponenty a software pro EV, Lucid Group říká, že plánuje realizovat podobné dohody i s dalšími OEM.

Generální ředitel Peter Rawlinson říká, že Lucid se snaží rozšířit své podnikání v oblasti dodávek technologií a dodává, že nedávno oznámená dohoda s Aston Martin je jen začátek.

Startup pro elektromobily v USA dodá Aston Martin technologii EV hnacího ústrojí včetně zadní pohonné jednotky se dvěma motory, bateriových modulů a softwaru pro integraci systémů. Díly budou dodávány ze závodu Lucid v Casa Grande v Arizoně.

Výkonný ředitel minulý měsíc uvedl, že Lucid jednal o licencování a prodeji své technologie hnacího ústrojí, ale nezabýval se podrobnostmi ohledně načasování a potenciálních partnerů.

Jak naznačuje dohoda Aston Martin, společnost se zpočátku zaměří na poskytování vysoce výkonné technologie ultravysokého napětí, která není vhodná pro masový trh, řekl Rawlinson.

V budoucnu by se měly licenční části Lucid rozrůstat, protože společnost přechází na masovější modely trhu. Rawlinson zopakoval plány Lucid na uvedení rivala Tesly Model 3 v druhé polovině dekády.

„Chceme někdy vyrobit auto za 25 000 dolarů, protože to je to, co bude potřeba ke změně světa? Nejsem si jistý, jestli chceme být v tomto oboru, ale licencovat naši technologii společnosti, která by to mohla udělat, dává větší smysl,“ řekl Rawlinson.

Lucid by mohl hodně získat z rostoucího podnikání v oblasti dodávek technologií jiným společnostem, protože startup EV bojuje s rostoucími ztrátami, zmenšujícími se hotovostními rezervami a cenovou válkou, kterou zahájila Tesla.

Iniciativa Lucid je podobná iniciativě chorvatského výrobce elektrických sportovních vozů Rimac, který také dodal díly pro Aston Martin a pod dceřinou společností Rimac Technology vyvíjí díly pro masovější modely.

Výkonný ředitel dodal, že saúdskoarabský veřejný investiční fond, který má většinový podíl ve společnosti Lucid a je druhým největším akcionářem Aston Martin, nehrál v dohodě žádnou roli.

„Aston Martin měl možnosti a zcela nezávisle si vybral to, co považoval za nejlepší dostupnou technologii na planetě,” řekl Rawlinson.