Toyota je připravena od roku 2035 prodávat v Evropě jen elektromobily

Toyota byla v posledních měsících neustále ve zpravodajském cyklu, a to především kvůli neochotě přejít na celosvětově plně elektrickou řadu co nejdříve, a zadruhé proto, že nedávno oznámila plány na vývoj a prodej polovodičových baterií. umožní svým elektromobilům nové generace ujet přes 1 448 kilometrů na jedno nabití.

Ale i přes tento nejnovější vývoj bude japonská automobilová skupina pokračovat v prodeji hybridů, plug-in hybridů a vozidel s vodíkovým pohonem i v příštím desetiletí, přičemž do roku 2030 se bude ročně vyrábět 1,7 milionu elektromobilů z celkového počtu 3,5 milionu, které zahrnují modely ICE a pohonné jednotky na bázi vodíku.

V Evropě však bude Toyota nucena opustit své modely na benzín kvůli zákonu Evropské unie, který říká, že všechna nová auta a dodávky prodávané od roku 2035 budou muset mít nulové emise. A když vidíme, jak je na starém kontinentu jen hrstka čerpacích stanic na vodík, tak je extrémně obtížné vlastnit auto na vodíkový pohon. Je jasné, že japonská automobilka bude v této části světa spoléhat na elektromobily, protože infrastruktura elektromobilů je hodně lepší ve srovnání s vodíkem.

Provozní ředitel (COO) firmy Matt Harrison během konference Automobile News Europe Congress řekl, že automobilka nepodporuje normu Euro 7 navrženou EU, která nutí výrobce automobilů snižovat průměrné emise oxidu uhličitého ze svých flotily o 55 procent do roku 2030 ve srovnání s úrovněmi v roce 2021.

Kromě toho neočekává, že by norma byla úplně zrušena, ale spíše že bude zmírněna na „něco realističtějšího“. V tomto ohledu Německo i Itálie vyjádřily své námitky k plánu, přičemž návrh umožňující e-paliva byl předložen již v březnu.

„Budeme připraveni prodávat 100 procent BEV od roku 2035,“ řekl evropský COO Toyoty s odhadem, že podíl automobilky Nippon na prodejích elektromobilů se zvýší z nuly v roce 2022 na 15 procent v roce 2025 a 55 procent v roce 2030.

To se shoduje s nedávno odhalenými plány společnosti na zvýšení výroby bateriových elektromobilů na 1,7 milionu celosvětově do roku 2030.

Ale není to jen Toyota, kdo se bude muset řídit zákonem. Každá jednotlivá automobilka prodávající auta v EU bude muset udělat totéž, pokud chce zůstat v podnikání.