MAN zahájí produkci elektrických nákladních vozidel už v roce 2024

Společnost MAN plánuje zahájit sériovou výrobu elektrických nákladních vozidel ve svém hlavním závodě v Mnichově od roku 2024. S výrobním centrem MAN eMobility, které je nyní v továrně otevřeno, položí výrobce užitkových vozidel základy pro výrobu elektrických nákladních vozidel ve velkém průmyslovém množství.

Na ploše přibližně 4 000 metrů čtverečních zaměstnanci testují sériovou výrobu akumulátorových elektrických vozíků za reálných podmínek a jsou školeni v technologiích budoucnosti. Do konce roku 2023 by všichni příslušní kvalifikovaní pracovníci v Mnichově měli mít podle výrobce kvalifikaci pro sériovou výrobu elektrických nákladních vozidel. Se zahájením sériové výroby plánuje společnost MAN také představit těžký elektronický nákladní automobil.

„Elektromobilita je klíčovou technologií pro přepravu užitkových vozidel budoucnosti,“ říká generální ředitel společnosti MAN Andreas Tostmann.

„Společnost MAN společně s našimi zákazníky posouvá tento pokrok kupředu. Otevřením centra MAN eMobility v Mnichově dáváme startovní signál, abychom v budoucnu mohli zahájit také sériovou výrobu s elektrickými vozíky.“

Současný elektrický vůz značky, eTGM, se v současné době vyrábí pouze v malých sériích. Akumulátorový elektrický autobus Lion’s City E a dodávka eTGE, které jsou také plně elektrické, se již vyrábějí sériově – oba v polských závodech. Vzhledem k velké rozmanitosti nástaveb, nástaveb a účelů je výroba nákladních vozidel mnohem méně automatizovaná než výroba moderních osobních automobilů. I když to v procesu montáže v automobilce nezáleží na tom, zda je nádrž instalována ručně na stanici nebo robot zašroubuje hotový akumulátor pod vozidlo, dopady na výrobu nákladních vozidel jsou u elektrických vozidel větší.

I když se elektrická nákladní vozidla v současnosti prosazují na trhu pomaleji než elektrické autobusy – částečně kvůli dotačním programům – značka VW tvrdí, že očekává, že v blízké budoucnosti poroste poptávka dopravních společností po lokálních bezemisních elektrických nákladních vozidlech.

Konkurent MANu – Daimler chce zahájit sériovou výrobu bateriového elektrického pohonu eActros již v roce 2022, po kterém bude v roce 2024 následovat nákladní vůz eActros Long Haul, který je rovněž bateriový. Ostatní výrobci, například DAF nebo Volvo Trucks, již mají ve svém sortimentu také bateriová elektrická nákladní vozidla.