Mercedes chystá použít platformu MMA v takzvané Entry Luxury lineup

Mercedes již má dobrý výběr elektrických vozidel, buď v prodeji, nebo velmi blízko k prodeji, ale všechny jeho menší modely jsou založeny na modelech ICE. Aktuálním vstupním bodem do řady Mercedes EQ je EQA, malý crossover, který je v podstatě aktuálním GLA s velkou baterií v podlaze.

Výrobce již má vlastní platformu EV, která podpoří své větší nabídky (EQE a EQS), MEA (Modular Electric Architecture), ale potřebuje ji i pro své menší modely. MMA bude použit v modelech v takzvané Entry Luxury lineup automobilky, ekvivalentu dnešní řady s pohonem předních kol.

Elektromobily, které nahradí dnešní kompaktní Mercedesy, však budou dražší a kvalitnější.

„Vozidla naší základní a luxusní platformy MMA budou poprvé v roce 2024 založena na softwarové architektuře MB.OS. Budou obsahovat mnoho inovací, které vycházejí z technologického programu za Vision EQXX. V rámci toho měníme zaměření našeho portfolia a zároveň snižujeme složitost. Naším cílem je dosáhnout toho s menším počtem alternativ. Místo sedmi plánujeme v tomto segmentu nabídnout čtyři modely,” je tvrzení Markuse Schafera, technologického ředitele Mercedesu.

Takže první z těchto elektromobilů založených na MMA bude debutovat v roce 2024 a mohl by to být nóbl rival Volkswagen ID.3, nikoli crossover (ačkoli ekvivalent crossoveru bude jistě nabídnut). Půjde o elektrický ekvivalent současné třídy A, takže bychom neměli očekávat, že jej Mercedes nabídne jen jako hatchback; očekávali bychom, že uvidíme alespoň sedan, možná i něco vyloženě sportovního. Pokud jde o vzhled jeho budoucích modelů, můžeme se pro referenci podívat na studie jako koncept Vision AMG nebo produkční preview EQXX.

Obě tato vozidla, i když se mohou zdát odlišná, mají jednu důležitou společnou vlastnost – obě jsou velmi nízko posazená, mají prodlouženou zadní část, která se zužuje, a celkově působí jako kapkovitá. Za zmínku také stojí, že tyto budoucí malé elektrické modely Mercedes nebudou přímou náhradou dnešní třídy A, třídy B, CLA a dalších.

Automobilka pravděpodobně vytvoří nové modelové řady, které budou jinak umístěny, aby lépe zapadly do řady EQ.

Počet nabízených kompaktních karosářských stylů se sníží ze sedmi na čtyři, protože Mercedes přesune své zaměření a více směrem k vyššímu spektru své řady. Zdá se, že jde o trend dnešních výrobců luxusních automobilů – stále více se posouvají na vyšší trh, kde sice prodáte méně vozidel, ale ziskové marže jsou lepší.