Na trh přichází první elektrické SUV ID.4 od Volkswagenu

Volkswagen představil své první elektrické SUV ID.4. VW označuje ID.4 jako první elektrický vůz s dlouhým dojezdem pro americký trh a říká, že je důležitou součástí celkového posunu značky směrem k elektromobilům.

Volkswagen má za cíl, aby ID.4 přímo konkuroval benzinovým SUV. Volkswagenu nejde jen o zákazníky, kteří hledají konkrétně elektrické vozidlo, ale zároveň i o ty, kteří hledají malé SUV obecně.

ID.4 je založeno na nové technické platformě MEB. Toto základní technické nastavení bude sdíleno s řadou elektrických vozidel od několika dalších značek koncernu Volkswagen, včetně značek Škoda, Audi a SEAT.

„ID.4 je emocionální všestranný vůz, který na mnoho zákazníků zapůsobí svým efektivním elektrickým pohonem, velkorysým prostorem, moderními asistenčními systémy a výkonným designem, “říká Ralf Brandstätter, generální ředitel značky Volkswagen.

„Jako první globální elektromobil uvede tento model na trh naši modulární platformu elektrického pohonu, která byla vyvinuta speciálně pro elektrickou mobilitu po celém světě. Volkswagen tak na velkoobjemovém trhu opět prokazuje svoji vedoucí roli v oblasti inovací, technologií a kvality.“

Z majitelů malých SUV 30% uvedlo, že pro příští nákup zváží elektrický model. ID.4 je o něco menší než Volkswagen Tiguan, benzínové kompaktní SUV značky, ale podle VW má podobný vnitřní prostor. To je možné, protože elektromotory a baterie ID.4 zabírají méně místa než benzínový motor a převodovka Tiguanu.

Model ID.4 bude zpočátku k dispozici ve verzích s pohonem zadních kol o výkonu 201 koní. Speciální modely „First Edition“ s počáteční cenou 44 000 dolarů budou mít podle odhadů VW dojezd 400 kilometrů.

V roce 2021 začne VW prodávat model s pohonem všech kol o výkonu 302 koní. Na rozdíl od některých jiných elektrických SUV, jako jsou Tesla Model Y a Mustang Mach-E, nemá ID.4 žádný „kufr“ nebo přední kufr. Konstruktéři VW rozhodli, že prostor navíc, který chybí díky benzínovému motoru, lze lépe využít k umístění klimatizačních přístrojů a u modelů s pohonem všech kol také k elektromotoru.

Výroba elektromobilu byla zahájena minulý měsíc v továrně VW v německém Zwickau. Od příštího roku se bude vyrábět také v továrně VW Chattanooga v Tennessee.