Nástupce Audi R8 přijde v roce 2025

Audi pracuje na plně elektrickém nástupci svého supercaru R8, který bude uveden na trh přibližně v polovině dekády. I když nový EV neponese jméno R8, bude si držet místo na vrcholu sestavy Audi s vyšším výkonem než e-tron GT.

Elektrický nástupce R8 ještě nezískal konečné schválení, ale vývojové úsilí v Audi již probíhá.

Aktuální model R8 s plynovým pohonem se blíží ke konci řady a očekává se, že se z výroby vyřadí v roce 2023. Namísto jeho nahrazení plynovým vozem přejde Audi u svého modelu Halo Performance na elektrický. Společnost plánuje zastavit zavádění nových plynových modelů po roce 2025, takže s plánovaným uvedením nástupce R8 „v polovině dekády“ bude muset být tak jako tak elektrický.

Aktuální Audi e-tron GT RS je vlastně nejvýkonnější Audi, jaké kdy bylo vyrobeno, s výkonem 637 koní, více než R8 na plyn. Ale je to čtyřdveřový výkonný sedan, zatímco R8 je specializovaný sportovní vůz.

Takže nástupce R8 bude také postaven jako čistý sportovní vůz – dvoje dveře, nízká střecha a spousta výkonu. Bude muset být lepší než e-tron GT RS s výkonem 637 k a 3,2 sekundy 0-100 a s dostatečně velkou baterií, aby umožnila náročné použití na trati.

Audi se zatím nezavázalo ke konkrétní platformě, na které by auto postavilo, ale pravděpodobně bude některé díly sdílet s Porsche, jako je tomu v případě současného e-tronu GT, který sdílí platformu s Taycanem. Nástupce R8 by mohl sdílet díly s připravovaným elektrickým Porsche Boxster a Cayman, ačkoli Audi by stále plánovalo ruční výrobu některých prvků vozu.

Ve skutečnosti to není poprvé, co jsme viděli elektrické Audi R8. V roce 2009, hned po zahájení prodeje původní Tesla Roadster, přineslo Audi na různé autosalony elektrický koncept R8. Byl to další dvoumístný vysokovýkonný elektromobil, který vypadal, že bude výzvou pro Roadster (i když za ~ 1 milion dolarů, nikoli cenou) a předvede, jak vysokovýkonná elektrická auta mohou být, což v té době nebylo. něco, co veřejnost považovala za možné.