Nissan využil pauzu ke zlepšení softwaru

Ačkoliv mají veškeré aktivity na trati kvůli koronaviru červenou, tak se továrny týmů pomalu vrací k běžnému provozu a pracují na vylepšeních. Po DS Techeetahu a Venturi se probouzí k životu také továrna Nissanu.

Již probíhají omezené testy a přípravné programy. Ovšem jedná se pouze o vylepšování aktuální specifikace vozu. “Minulý týden jsem byl u našeho týmu v Le Mans. Tři dny jsem seděl v simulátoru. Práce pro nás opět začala. Před dvěma týdny jsem byl v Kolíně u Toyoty kvůli WEC, také tam jsem strávil spoustu času. Pomalu zase začínáme,” přiblížil svůj program v uplynulých týdnech Sebastien Buemi v podcastu německého portálu e-Formel.de.

Veškeré monoposty jsou momentálně uloženy na testovací trati ve Valencii, tudíž k ním stáje neměly doposud přístup. Proto se vychytávaly především mouchy na softwaru. “Je to poměrně komplexní, jelikož to musíte dobře zorganizovat. Pokud chcete něco změnit na softwaru, pak potřebujete spoustu času. Všichni pracovali na tom, aby tento update doručili co nejdříve. Je tam spoustu novinek.”

“Některé věci fungují hned, některé musíte doladit. Kvůli tomu jsem strávil hodně času v simulátoru. Nejdříve jsme jezdili na tratích v Marrakéši a Mexiku, protože jsme tam byli už před dvěma měsíci. Dokážeme dobře korelovat poznatky ze simulátoru se zkušenostmi (z trati).”

Všechny závody zrušeny. Jaké jsou možnosti pro dokončení sezony?

Kdy bude sezona restartovaná?

Nicméně, kdy se vozy formule E opět objeví na trati, není stále jasné. “Situace se mění každým dnem. Slyšel jsem o Berlíně, pak o Valencii a Silverstone. Těžko říct, kdy se bude pokračovat. Proto nechci předpovídat, protože upřímně sám to nevím.”

Ovlivní pandemie koronaviru přípravy pro nadcházející sezonu?

Předběžné plány formule E hovoří o restartu sezony v srpnu, přičemž by se mohlo ve dvou a čtyřech týdnech více závodů. Právě pauza vyvolaná opatřeními proti šířeni COVID-19 ovlivnila přípravy týmů na 7. sezonu.

“Pravidla ještě nejsou jasná. Kromě toho se změní časové okno pro homologace, protože se jedno auto bude muset používat dva roky. Netuším, jak to vypadá u ostatních týmů, ale ještě jsme se nerozhodli, jak využijeme nacházející testovací dny. Samozřejmě, že nechceme vyplýtvat příliš testovacích dní, když pravidla ještě nejsou pevně daná. Ještě chvíli tedy počkáme,” uzavřel švýcarský závodník.