Pagani nechystá elektrický hypercar

Pagani představilo roadsterovou verzi hypercaru Imola a zároveň uspořádalo významnou obchodní událost: asijsko-pacifický start modelu Utopia. Zakladatel Horacio Pagani se premiéry zúčastnil se svým synem Christopherem a dvojice odpovídala na otázky zástupců médií a řekla Bloombergu, že elektrický hypercar od Pagani v dohledné době nepřijde.

Především díky velkorysému použití uhlíkových vláken má nová Imola Roadster váhu 2 776 liber, než přidá všechny potřebné tekutiny. Pokud jde o hmotnost, tato čísla jej řadí do ligy supermini, ale je zřejmé, že se jedná o mohutný schopný hypercar s motorem V12 pod kapotou.

Nízká hmotnost ve skutečnosti vždy patřila mezi nejdůležitější přednosti vozidel Pagani a přechod na bateriové elektrické pohonné ústrojí, řekl Horacio, bude mít negativní dopad na hmotnost vozu a celkový výkon.

Loni v létě zpráva od Autocar tvrdila, že Pagani opustilo výzkumné úsilí projektu elektrického vozidla, které začalo v roce 2018. Horacio řekl, že automobilka bude nadále investovat do elektrických technologií a vyvíjet baterie a elektromotory pro použití v budoucnu. Zdá se ale, že ještě chvíli potrvá, než společnost vyrobí hypercar s nulovými emisemi.

Během asijsko-pacifického debutu Utopie v Hongkongu Horacio také diskutoval o automobilovém průmyslu z globálnější perspektivy. Byl dotázán na čínský průmysl EV a řekl, že „ceny aut jsou levnější než evropské značky, a proto musí výrobci evropských vozů věnovat velkou pozornost a vynaložit velké úsilí, aby se pokusili zůstat na tomto specifickém trhu a zůstat konkurenceschopný.”

Země má v současnosti největší trh EV na planetě a Horacio věří, že „pro čínské značky v segmentu EV existuje spousta příležitostí a ve skutečnosti to dělají velmi dobře, pokud jde o produkty a ceny“.