Peugeot E-308 a E-308 SW tiše debutují v Evropě

Od chvíle, kdy Peugeot loni odhalil zcela nové 308 a 308 SW (varianta kombi), víme, že francouzská automobilka uvede na trh také čistě elektrické verze obou. Nyní byly odhaleny modely e-308 a e-308 SW, které se mohou pochlubit působivou účinností a dobrým dojezdem vzhledem k jejich relativně malým 54 kWh bateriím s využitelnou kapacitou 51 kWh – Peugeot očekává, že překročí 400 km.

I když je kapacita baterie podobná jako u starších elektromobilů od výrobce, Peugeot říká, že baterie pro elektrické 308 jsou novou generací a mají nové chemické složení 80 procent niklu, 10 procent manganu a 10 procent kobaltu. Stále se jedná o 400voltový systém, který umožňuje maximální rychlost nabíjení 100 kW, což je dobré pro dosažení stavu nabití z 20 na 80 procent za méně než 25 minut.

Peugeot je obzvláště hrdý na proklamovanou účinnost, které mohou e-308 a e-308 SW dosáhnout, což je 12,7 kWh/100 km. Výrobce říká, že je lepší než všechna ostatní vozidla ve stejné velikostní třídě, a to je důvod, proč očekává vysoké číslo dojezdu od 51 kWh.

Stejně jako všechny ostatní vozy Peugeot EV má e-308 pohon předních kol, ale výkon je o něco vyšší, než jaký jsme viděli u předchozích modelů, nyní až 115 kW (156 koní), zatímco maximální točivý moment přichází na 260 Nm. Výrobce nezmiňuje uváděný čas sprintu na 100 km/h, ale měl by být těsně pod nebo kolem hranice 10 sekund.

Vizuálně Peugeot nezašel příliš daleko, aby odlišil EV od hybridních a ICE verzí 308. Přední maska ​​se zdá být zcela uzavřená a vzadu obě dostanou odznak e-308 místo běžné 308. Výrobce také říká, že také optimalizoval spodek vozidla pro lepší proudění vzduchu, aby mu pomohl dosáhnout působivé deklarované účinnosti.