Peugeot ukázal ostře řezaný koncept

Peugeot si vybral veletrh Consumer Electronics Show 2023 v Las Vegas, aby odhalil svůj nejnovější koncept s názvem Inception. Nicméně skutečnost, že tato studie byla odhalena ve Spojených státech, nesignalizuje návrat francouzské značky do USA, nicméně ukazuje cestu vpřed pro její elektrická vozidla nové generace, která se budou prodávat po celém světě.

Všechna vozidla, která Peugeot uvede na trh v blízké budoucnosti, budou čerpat inspiraci z tohoto velmi ostrého konceptu, který by měl předznamenat příchod odvážně vypadajících elektromobilů. Zvlášť odvážné je uvnitř.

Nejdramatičtější částí exteriéru musí být zadní část, která se dostává k velmi ostré hraně, o které jsme si jisti, že ji znovu uvidíme v sériových vozech inspirovaných tímto konceptem. Nebudou tak extrémní, ale jejich stylizovaná verze se určitě znovu objeví.


Z boku se zdá, že koncept má dlouhou kapotu, jako byste viděli u tradičního velkého cestovního vozu s velkým motorem vpředu. Když se však pohybujete vpředu, vidíte, že čelní sklo zasahuje dolů do místa, kde by byl motor ve vozidle ICE, a předpokládáme, že jde o nějaký aerodynamický prvek.

Dva elektromotory zajišťují pohon všech kol tohoto vozu a dávají mu kombinovaný výkon 680 koní (500 kilowattů), což mu umožňuje zrychlit z 0 na 100 km/h za méně než 3 sekundy. Čerpá z velké 100 kWh baterie, která mu poskytuje uváděný dojezd 800 kilometrů na jedno nabití.

Tento působivý rozsah od baterie, která i když velká není podle současných standardů masivní, přichází díky své účinnosti. Zjevně dokáže spotřebovat pouhých 12,5 kWh/100 km, což odpovídá velmi působivým 4,9 mi/kWh, což není daleko od vysoce aerodynamického solárního elektromobilu Lightyear 0, který dokáže shromáždit 10,5 kWh/100 km.

Výrobce neuvádí přesnou rychlost nabíjení konceptu, ale říká, že vozidlo běží na 800 voltů a je schopno doplnit 150 km (93 mil) za pouhých pět minut; to je 30 km (18,6 mil) za jednu minutu. Architektura použitá k podpoře všeho je velká platforma STLA od Stellantis a koncept je asi 5 metrů (196 palců) a velmi nízký stojí pouhých 1,34 metru (52,7 palce).

Peugeot také slibuje, že tento koncept přinese radost z jízdy také. A to navzdory skutečnosti, že má steer-by-wire a obdélníkové řízení zařízení, které automobilka nazývá Hypersquare. Je to v podstatě obrazovka, pomocí které můžete řídit auto.