Proč na startu Formule E chyběly čtyři vozy?

Indický výrobce nechal odstoupit všechny čtyři vozy během kvalifikace; Nico Muller, Oliver Rowland, Lucas di Grassi a Kelvin van der Linde nikdy neopustili garáž, protože Mahindra posuzovala své možnosti, zda se může zúčastnit.

Později bylo potvrzeno, že Mahindra nebude pokračovat o víkendu v Kapském Městě s odkazem na to, že má obavy o integritu svého zadního odpružení – které také dodává týmu Abt jako součást související dohody o pohonném ústrojí.

„Tým Mahindra Racing Formula E potvrdil své odstoupení z kvalifikace mistrovství světa ABB FIA Formule E a závodu v Kapském Městě kvůli obavám o bezpečnost zadního zavěšení,” uvedl tým na Twitteru.

„Důkladné vyšetřování prvků odpružení závodních vozů Mahindra M9Electro proběhne po návratu týmu do Spojeného království. Toto rozhodnutí se dotkne i jejich zákaznického týmu Abt Motorsport. Bezpečnost našich jezdců a rozšířených týmů je nanejvýš důležitá.”

Abt zveřejnil totožné prohlášení a odstoupení obou týmů znamená, že na start úvodního závodu v Kapském Městě se postavilo 17 vozů, ještě nestartoval po nehodě Edoardo Mortara.

To je hořká rána pro van der Lindeho, který byl středem místní pozornosti před svým domácím závodem v Jižní Africe.

Šéf týmu Mahindra Frederic Bertrand potvrdil, že tým byl po druhém volném tréninku upozorněn mechanikem na problém se zadním odpružením.

Přestože tým doufal, že by mohl provést opravu a umožnit svým řidičům účast, rozhodl se nabídnout bezpečnější přístup.

„Odtud to bylo o nalezení správného způsobu, jak to udělat. Bylo to srdcervoucí rozhodnutí.”

Bertrand dodal, že tým prozkoumá komponenty, aby objasnil, zda šlo o „mechanický nebo procedurální problém“, přičemž uvedl, že faktorem mohla být hrbolatost Kapského Města.

Výrobce měl problémy během úvodního tréninku, van der Linde a di Grassi se na konci FP1 zastavili, ale Bertrand vysvětlil, že tyto dva problémy nesouvisely s těmi, kterým čelila Mahindra v sobotu.