Indický výrobce nechal odstoupit všechny čtyři vozy během kvalifikace; Nico Muller, Oliver Rowland, Lucas di Grassi a Kelvin van der Linde nikdy neopustili garáž, protože Mahindra posuzovala své možnosti, zda se může zúčastnit.
Později bylo potvrzeno, že Mahindra nebude pokračovat o víkendu v Kapském Městě s odkazem na to, že má obavy o integritu svého zadního odpružení – které také dodává týmu Abt jako součást související dohody o pohonném ústrojí.
„Tým Mahindra Racing Formula E potvrdil své odstoupení z kvalifikace mistrovství světa ABB FIA Formule E a závodu v Kapském Městě kvůli obavám o bezpečnost zadního zavěšení,” uvedl tým na Twitteru.
„Důkladné vyšetřování prvků odpružení závodních vozů Mahindra M9Electro proběhne po návratu týmu do Spojeného království. Toto rozhodnutí se dotkne i jejich zákaznického týmu Abt Motorsport. Bezpečnost našich jezdců a rozšířených týmů je nanejvýš důležitá.”
Mahindra Racing withdraw from Cape Town E-Prix.
Mahindra Racing Formula E team have confirmed their withdrawal from the ABB FIA Formula E World Championship qualifying sessions and race in Cape Town due to rear suspension safety concerns. (1/2) pic.twitter.com/V2mgaDNyhc
— Mahindra Racing (@MahindraRacing) February 25, 2023
Abt zveřejnil totožné prohlášení a odstoupení obou týmů znamená, že na start úvodního závodu v Kapském Městě se postavilo 17 vozů, ještě nestartoval po nehodě Edoardo Mortara.
To je hořká rána pro van der Lindeho, který byl středem místní pozornosti před svým domácím závodem v Jižní Africe.
Šéf týmu Mahindra Frederic Bertrand potvrdil, že tým byl po druhém volném tréninku upozorněn mechanikem na problém se zadním odpružením.
Přestože tým doufal, že by mohl provést opravu a umožnit svým řidičům účast, rozhodl se nabídnout bezpečnější přístup.
„Odtud to bylo o nalezení správného způsobu, jak to udělat. Bylo to srdcervoucí rozhodnutí.”
Bertrand dodal, že tým prozkoumá komponenty, aby objasnil, zda šlo o „mechanický nebo procedurální problém“, přičemž uvedl, že faktorem mohla být hrbolatost Kapského Města.
Výrobce měl problémy během úvodního tréninku, van der Linde a di Grassi se na konci FP1 zastavili, ale Bertrand vysvětlil, že tyto dva problémy nesouvisely s těmi, kterým čelila Mahindra v sobotu.