Stellantis se bojí o nedostatek baterií

Zdá se, že většina výrobců automobilů nyní plánuje budoucnost elektromobilů. Vzhledem k tomu, že většina společností postupuje kupředu přibližně ve stejnou dobu, jsou baterie a materiály již velmi žádané. Aby toho nebylo málo, celosvětová finanční situace je v těžkém stavu a mnoho lidí naznačuje, že je za námi recese.

Generální ředitel společnosti Stellantis Carlos Tavares je jedním z mnoha, kteří se zajímají o to, co je před námi. Dal jasně najevo, že pravděpodobně nebude dostatek baterií, aby udržely krok s cíli výrobců automobilů. Generální ředitel také řekl novinářům, že sleduje ekonomiku, protože recese může být bezprostřední.

S cílem připravit značky Stellantis na úspěch s EV, Tavares sdělil, že společnost plánuje otevřít továrnu na baterie v Kokomo, Indianě, v roce 2025. Pokud Stellantis dodrží a uspěje, nadcházející továrna se připojí k několika dalším novým továrnám na baterie EV. naše břehy.

Stejně jako mnoho dalších v oboru se Tavares domnívá, že v roce 2024 nebo 2025 může být těžké sehnat baterie. Také se domnívá, že v roce 2027 nebo 2028 prostě nebude dostatek surovin pro počet elektromobilů, které se mají používat.

„Jsme v darwinovském světě. Chlapi, kteří přežijí, jsou ti, kteří se přizpůsobí, a my se budeme muset přizpůsobit, pokud se tato realita zhmotní.

Rychlost, s jakou se snažíme postupovat společně ze správného důvodu, který řeší problém globálního oteplování, je tak vysoká, že dodavatelský řetězec a výrobní kapacity nemají čas se přizpůsobit.”

To znamená, že pro automobilky má smysl pouze začít dělat velké plány, aby zajistili, že vydláždili cestu pro svůj vlastní úspěšný dodavatelský řetězec EV. To platí zejména v případě, že to s elektrickými vozidly myslí skutečně vážně a skutečně se to musí stát dříve než později. Každá automobilka, která porazí Stellantis, nebo kteréhokoli jiného soupeře na trhu s EV, bude zjevně pracovat na tom, aby baterie a suroviny byly pro ty, kdo zaostávají, ještě vzácnější.

Tavares dále zopakoval, že není fanouškem vlád nebo politiků, kteří se snaží tlačit na společnosti, aby rychleji přijaly elektrická vozidla. Poznamenává, že výroba elektromobilů je drahá a je důležité vyrábět auta, která jsou dostupná pro masy.

„Přestaňte si hrát s pravidly. Nechte pravidla tak, jak jsou, a nechte lidi pracovat správně s velkým soustředěním a velkou přísností.”

Připravovaná továrna na baterie Stellantis v Indianě je součástí společného podniku s dodavatelem baterií Samsung SDI. Samsung hodlá investovat více než 2,5 miliardy dolarů do přípravy výroby bateriových článků a modulů pro dlouhý seznam elektromobilů, které Stellantis nakonec postaví v Severní Americe. Společnosti doufají, že prolomí toto úsilí koncem tohoto roku, což podle nich vytvoří 1400 nových pracovních míst. Indiana pomůže pobídkami ve výši téměř 200 milionů dolarů.