Volkswagen se stal globálním dodavatelem baterií

Nový generální ředitel společnosti Volkswagen Group Oliver Blume odhalil, že partnerství elektrického vozidla společnosti s Fordem „se prohlubuje“. Ford uvedl, že se nemá v úmyslu dlouhodobě spoléhat na VW. Nyní však největší automobilka v Evropě má v plánu stát se globálním dodavatelem EV baterií a prodávat buňky Fordu a dalším.

Baterie jsou nejdražší součástí EV. Po celá léta nám bylo řečeno, že náklady na baterie a baterie EV budou klesat. I když mají, existuje také rostoucí poptávka po nich, která může díky konkurenci tlačit náklady opačným směrem.

To znamená, že jak se více výrobců automobilů přechází na EV, měly by úspory z rozsahu pomoci snížit náklady na baterii. Více společností bude těžit a rafinovat materiály, baterie se stanou hojnějšími a náklady by měly začít snižovat výrazněji. Mezitím by však automobilky, kteří vážně o budoucnosti elektrických automobilů váží, by však bylo moudré dělat bezprostřední plány.

Podle nedávných zpráv bude jednotka PowerCo Battery exponenciálně růst a v budoucnu dodávat baterie EV po celém světě. Cílem je, aby společnost PowerCo uspokojila polovinu potřeb VW a přitom zbytek prodala konkurenčním globálním značkám, včetně Fordu. Cílem Powerco je dodat Ford dostatek baterií k produkci EV 1,2 milionu meb-platformy.

Je zřejmé, že vedoucí pracovníci ve společnosti Volkswagen Group věří, že společnost může vydělat peníze s navrhovaným podnikem, ačkoli dosah výhody bude snížit, kolik může snížit náklady na baterii. Pokud může skupina VW významně snížit náklady, podkopat soupeře a prodat svůj produkt za zdravý zisk, pak by mohla peníze přenést zpět do svých vlastních EV.

Aby se náklady na baterii výrazně snížily, musí být více těžby a rafinace. Na základě nedávné zprávy společnosti Reuters se společnost VW Group snaží výrazně zvýšit objem EV a zase snížit náklady. To zahrnuje shromažďování surovin, které potřebuje pro elektrické automobilové baterie, z nichž některé plánují získat v rámci dohody s Kanadou.

Volkswagen nedávno oznámil, že dohoda v Kanadě je oficiální. Bude se pohybovat vpřed s budováním výrobního zařízení EV v St. Thomas v Ontariu. Tato oblast je domovem mnoha potřebných surovin, je vysoce závislá na obnovitelné energii a nabízí evropskému automobilovému pracovníkovi možnost investovat do blízkých těžebních operací.

Thomas Schmall, člen představenstva skupiny VW zodpovědný za technologii, připustil, že překážkou pro EV je nedostatek surovin a řešením je zvýšení těžby. Dodal, že proto automobilka plánuje přímé investice do těžby.