Volvo vyvíjí až pět elektromobilů najednou

Společnost Volvo Cars plánuje během několika příštích let představit pět zcela nových a přepracovaných elektrických vozidel a dva plug-in hybridy na cestě stát se do roku 2030 čistě elektrickou značkou.

Společnost odhalila plán EV produktů americkým prodejcům na akci v Miami, které se zúčastnilo 800 maloobchodníků z celé Severní a Jižní Ameriky. Volvo jim také řeklo, jak plánuje přejít do konce dekády na čistě elektrický pohon.

Mezi pět připravovaných bateriových elektrických vozidel patří velký a malý crossover, sedan a dva sportovní modely podobné kombíku.

První z těchto elektromobilů nové generace je plnohodnotný crossover se třemi řadami sedadel a stylovými prvky z konceptu Volvo Recharge. Volvo očekává, že při uvedení na trh v příštím roce prodá asi 20 000 kusů tohoto crossoveru.

Druhý crossover s kódovým označením V546 se po uvedení na trh někdy v roce 2025 zařadí mezi střední XC60 a velký XC90. Každý rok se v USA a Číně vyrobí přibližně 100 000 kusů tohoto modelu.

Mezi další elektromobily patří plně elektrický XC60 a nový elektromobil umístěný pod malým XC40. O elektrickém sedanu zatím nejsou žádné informace.

Pokud jde o design, všechny tyto budoucí elektromobily mají údajně moderní interpretaci typického světelného designu značky Thor’s Hammer. Jejich baterie jsou umístěny pod rovnou podlahou, což umožňuje konstruktérům prodloužit rozvor a vytvořit více vnitřního prostoru. Zejména crossovery mají sníženou kapotu a linii střechy pro lepší aerodynamiku, aniž by byla ohrožena viditelnost.

Kromě plně elektrických modelů Volvo ukázalo prodejcům přepracované verze svých plug-in hybridů S90 a XC90.

K dosažení tohoto ambiciózního plánu uvedení produktu na trh bude Volvo vyrábět další modely ve své továrně v Ridgeville v Jižní Karolíně. Místo bude první, kde se budou vyrábět nová BEV od Volva a nakonec budou vyrábět pouze čistě elektrické modely, včetně Polestaru Polestar 3 velikosti Porsche Cayenne.

Automobilka také uvedla, že má „ambiciózní plán náborů“ pro továrnu, která v současnosti vyrábí sedan S60 za zlomek roční kapacity závodu 150 000 vozů.