Maximilian Günther mění pro sezonu 2019/20 barvy. Z Dragonu předchází do továrního BMW. Ovšem bavorskou značku nebude reprezentovat poprvé. V juniorských sériích totiž společně sbírali jeden úspěch za druhým.
Pro dvaadvacetiletého Němce je ctí, že může být továrním jezdcem. “V létě na konci sezony se zájem o mě ze strany BMW zvýšil a jednání probíhala opravdu pozitivně,” vzpomíná Günther.
Jako nováček si řekl o pozornost především tím, že pravidelně porážel svého zkušeného týmového kolegu José-Máriu Lópeze. A i přesto, že vynechal tři závody, skočil v Šampionátu jezdců na 17. místě s 20 body na kontě, zatímco Portugalec získal pouhé tři body. Dvakrát dokonce dojel v nejlepší pětce, a to v Paříži a v Bernu. “Coby nováček jsem se snažil zapůsobit, nyní jsem pilotem BMW, což je úžasné.”
A co mu debutová sezona přinesla? “Když stoupáte, tak je vzduch stále hustší. Formule E je tak vyrovnaná, že si nesmíte dovolit žádnou chybu,” připomíná rodák z Oberstdofru, jehož slova cituje portál speedweek.com.
Stejně jako ostatní, tak i on nedává výsledkům z Valencie žádnou váhu. Zdůrazňuje ale, že testy byly přínosné především s ohledem na sbírání zkušeností s novým monopostem. “Přesto je ale fajn být v tabulce s časy vpředu. Každopádně jsem se v týmu už zabydlel.”
Uvědomuje si, že už nebude klíčovou roli hrát strategie zohledňující fázi safety caru a celoplošných žlutých vlajek, naopak stěžejní bude management energie. “Ten, kdo zareaguje nejlépe, bude vpředu.”
Spousta Günterových kolegů bude závodit ještě v jiných sériích, jako například Sam Bird nebo Brendon Hartley, kteří budou rovněž nastupovat ve WEC. Günther se však chce plně soustředit na formuli E: “V hlavě nemám žádnou jinou sérii.”