Formule E chce závody v Japonsku a Brazílii

Kalendář pro nadcházející sezonu 2019/20 rozšíří dvě nové destinace. V květnu se bude závodit v jihokorejském Soulu a o měsíc později v Jakartě. Ovšem formule E chce expandovat dále, a to do země motorsportu zaslíbené, do Japonska, a do Brazílie.

V Japonsku připadá v úvahu vybudování městského okruhu v Tokiu či Jokohamě, avšak podle bývalého šéfa série Alejandra Agaga bude náročné uspořádat závod v ulicích některého z japonských měst. Důvodem jsou údajně přísná pravidla, která stanovila policie.

Naopak Brazílie byla již dvakrát zmiňována v souvislosti s hostováním závodů formule E. Nicméně zamítnutí přišlo jak z Rio de Janeira, tak i ze Sao Paula.

Podle šéfa Jamieho Reigleho se vozy formule E už prohánějí v ulicích důležitých trhů, a to díky ePrix Soulu, Jakarty a Londýna.  Co se týká nových tratí, tak v tomto ohledu je opatrný: “Nechci říkat o jistých zemích, které jsou příští rok v kalendáři, něco hloupého. Japonsko má obrovský automobilový trh a jedním z našich cílů je se tam dostat.”

Brazílie: Země s obrovskou motoristickou historií

Rovněž Brazílie se pyšní košatým zápisem v historických análech motorsportu. První jméno, které se fanouškovi motorsportu v souvislosti s Brazílií vybaví, je bezesporu legenda formule 1 Ayrton Senna.

“Na druhou stranu máme ještě Brazílii. Je to obrovský trh pro automobily s obrovskou motoristickou historií. Také tato země je pro nás důležitá,” zdůrazňuje Reigle, podle nějž je tato lokace dokonce zajímavější než USA. “Jsme v New Yorku, ale čísla neznám. Kalifornie se zdá být jedním z největších automobilových trhů na světě.”

Nicméně integrace další nové trati bude velmi obtížná, neboť už nyní je kalendář se 14 závody ve 12 zemích poměrně natřískaný. Kromě toho je v současných lokacích důležité, aby tam měla série elektrických monopostů úspěch. “Uvidíme, co se příští rok realizuje.”

Šéf Nissanu: “Byl by to sen, mít v Japonsku závod”

Na startovní listině najdeme jeden tým, který by ePrix v zemi vycházejícího slunce bez pochyby potěšila. Řeč je o Nissanu. “Byl by to sen závodit v Japonsku. V poslední době se tu bylo rušno kvůli mistrovství v ragby a olympijským hrám. Proto je tedy náročné pro to najít nějaké místo, čas a finance,” uvedl šéf Nissanu Michael Carcamo pro Motorsport.com. Prozradil však, že i přesto jednání probíhají: “Probíhají dobrá jednání mezi Nissanem, Formulí E a místními úřady v Jokohamě a Tokiu. Všichni se snaží, aby se to uskutečnilo. Jsem si jistý, že o to mají zájem všichni.”

Nissan bude pokračovat s Buemim a Rowlandem