McLaren uvažuje o vstupu do formule E

Zatímco přední německé automobilky z šampionátu elektrických monopostů odcházejí, tak jeden tradiční britský výrobce uvažuje o účasti v ní. Řeč je o McLarenu. Pokud všechno půjde podle plánu, mohl by se už v osmé sezoně startovní rošt rozrůst o další tým.

Britové ale nejsou ve formuli E žádní zelenáči, neboť dodává všem týmům od nasazení aut druhé generace své akumulátory. Nicméně McLaren nechce už být pouhým dodavatelem a stát se další stájí na startovním roštu. Kromě toho bude od začátku nové éry formule E, kdy vejdou na scénu vozy Gen3, by se měl vrátit na pozici dodavatele Williams Advanced Engineering.

“Doposud jsme byli vyloučeni z účasti v seriálu, což bylo jednou z podmínek FIA. S novou generací vozů už nebudeme exkluzivním dodavatelem baterií pro formuli E. Díky tomu se pro nás stává mistrovství velmi zajímavým,” prozradil šéf McLaren Motorsport Zak Brown, jehož slova cituje portál e-formel.de.

Budoucnost současných týmů je nahnutá, jediná Mahindra potvrdila, že v seriálu zůstane i po roce 2022, zatímco ostatní týmy potvrdili pouze účast v sedmé sezoně, nikoliv v ročnících následujících.

“(Odchody) Možná otevřeli pár míst, z tohoto pohledu to je pro nás pozitivní. Avšak pokaždé, když týmy nebo výrobci seriál opouští, nastávají otázky, proč se tak děje. Audi oznámilo, že bude startovat s autem LMDh ve WEC. Možná to je to proto, že z té samé koncernové rodiny ve formuli E závodí také Porsche a strategií je, že Porsche absolvuje tento projekt, zatímco Audi jiný.”

To, že Audi a BMW končí, Browna vůbec neznepokojuje, protože podle jeho slov má formule E stále značnou podporu od výrobců. Nicméně musejí zjistit přesné důvody jejich rozhodnutí.

McLaren v IndyCar, formuli 1, formuli E i WEC? Proč ne?

Stejně jako Audi rovněž plánují angažmá v mistrovství vytrvalostních závodů, avšak s tím rozdílem, že by k tomu přidali právě i program ve formuli E. “Tyto dvě série si vysloužily naši pozornost. V IndyCar jsme zažili po náročném začátku velmi úspěšný rok. Proto vyhodnocujeme stejná kritéria: Můžeme být konkurenceschopní? Je to komerčně a ekonomicky udržitelné? Hodí se to k naší značce? Dle mého názoru tyto požadavky naplňují obě série. Jestliže do toho půjdeme, bude důležité jejich vrstvení z časového hlediska.”

Zpočátku by mohl mít McLaren svůj zákaznický tým. V tomto případě by připadalo v úvahu Andretti, které přišlo o BMW. Nebo by mohl jít stejnou cestou jako ve formuli 1 a uzavřít spolupráci s Mercedesem.

Potvrzeno: Andretti setrvá i po odchodu BMW. Stane se zákaznickým nebo továrním týmem?