Vybíráme 10 nejzajímavějších elektromobilů, které se letos objeví na trhu

Automobilový průmysl bude v tomto desetiletí čelit dalším změnám, jelikož zákazy prodeje nových benzínových a naftových automobilů dorazí v roce 2025 do Norska, následovně v roce 2030 do Velké Británie, Dánska, Německa, Indie a Švédska.

Velká Británie navíc uvedla, že všechna nová vozidla prodávaná od roku 2030 musí být hybridní nebo plně elektrická. Prodej nových hybridů má být od roku 2035 zakázán. V České republice tomu nebude jinak, proto se pojďme podívat na deset nejzajímavějších modelů, které se letos objeví na trhu.

Audi e-tron GT

Soupeř pro Porsche Taycan, e-tron GT, bude elektrickým sportovním sedanem, druhým vozem Audi na baterii (po SUV e-tron) a zásadním způsobem neoficiálním vlajkovým modelem značky.

Pohon čtyř kol bude přenášet výkon 582 koní, díky čemuž vůz dokáže z 0 na 100 km/h za 3,5s. Akumulátor Audi o výkonu 90 kWh dosáhne dojezdu přibližně 600 kilometrů. S Porsche bude také sdílen rychlý nabíjecí systém 350kW, který zajistí špičkové dobití baterie (pokud najdete správnou nabíječku).

BMW iX

Produkční verze konceptu BMW iNext překvapila, když byla odhalena v listopadu. Kromě zajímavého vzhledu vozu je toto BMW rodinným SUV s pohonem všech kol poháněným dvojicí elektromotorů, výkonem přes 500 koní.

Inteligentní interiér je vybaven dvojicí velkých digitálních displejů, elegantně osvětlenými dotykovými ovládacími prvky a šestihranným volantem. Bližší specifikace ale bude teprve odhalena.

BMW i4

Od BMW v roce 2021 se také očekává i4, který byl odhalen v koncepční podobě počátkem roku 2020.

BMW potvrdilo, že nové vozy divize M nebudou elektrické

Citroen e-C4

První elektrická podoba modelu Citroen C4, očekávaná počátkem roku 2021, bude sdílet stejnou modulární elektrickou platformu CMP vyvinutou skupinou PSA a používanou také Vauxhall Corsa-e. Citroen bude vybaven akumulátorem o výkonu 50 kWh s výkonem 134 koní na přední kola a dojezdem až 350 kilometrů.

Cupra El-Born

Nový model, který se bude vyrábět v německém Cvikově bude prvním vozem CUPRA s neutrální bilancí emisí oxidu uhličitého.

Okamžité zrychlení, které například z 0 na 50 km/h trvá pouhých 2,9 sekundy. Pro model CUPRA el-Born byl v rámci platformy MEB vyvinut sportovní podvozek s adaptivními tlumiči DCC Sport (Dynamic Chassis Control Sport). Sportovní podvozek se sníženou světlou výškou se automaticky přizpůsobuje provozním podmínkám a nabízí nejvyšší úroveň jízdní dynamiky.

První ostrý hatchback na elektřinu? Cupra odhaluje el-Born

Ford Mustang Mach-E

Ford způsobil na konci roku 2019 rozruch, když svému prvnímu elektromobilu dal jméno Mustang – a v tom případě také elektrické SUV. Ale styl Mach-E má jistě atmosféru slavného vozu a na špičkovém modelu GT s výkonem 459 koní nic namítat. Varianty baterie jsou 75 kWh a 99 kWh, přičemž druhá slibuje rozsah WLTP 600 kilometrů.

Mercedes EQA

Mercedes EQA byl o rok odložený kvůli COVID-19 a představuje elektrický crossover navržený tak, aby konkuroval hatchbacku Volkswagen ID.3. Bude vycházet ze stávajícího modelu Mercedes GLA druhé generace a bude nabízen v jednomotorových a dvoumotorových konfiguracích.

Vůz bude evolucí konceptu EQA, který podle Mercedesu má dojezd téměř 400 kilometrů. Po luxusním SUV ECQ a minivanu EQV bude EQA prvním skutečně masovým elektromobilem od Mercedesu a jako takový bude určovat styl pro pokračující elektrifikaci společnosti.

Mercedes-Benz EQS

Mercedes má záměr dobýt svět elektromobilů a znovu zdůraznil svůj závazek k „udržitelnému luxusu“. Nedávno představené EQC je toho důkazem.

Chystá se elektrický Mercedes AMG? Porsche potřebuje soupeře

Škoda ENYAQ iV

Model od mladoboleslavské automobilky netřeba představovat. Čistě elektrické SUV se bude na našich silnicích objevovat hodně často.

S novým modelem ŠKODA ENYAQ iV udělala česká automobilka další krok v realizaci strategie eMobility. První sériový model české značky na bázi modulární platformy pro elektromobily (MEB) v sobě spojuje typické přednosti vozů ŠKODA. V dosud dostupných verzích pohání vzadu umístěný elektromotor zadní kola. Díky vysoké účinnosti baterie, pneumatikám s nízkým valivým odporem a vynikající aerodynamice vozu SUV má ŠKODA ENYAQ iV 80 dojezd až 510 kilometrů na jedno nabití v režimu WLTP.

Elektrická Škoda ENYAQ iV odhaluje české ceny, které nezní vůbec špatně

Volkswagen ID.4

Druhý elektromobil značky Volkswagen na velkém trhu a první, který dorazí do USA a Číny, stojí na stejné platformě MEB jako menší ID.3 a bude nabízen s řadou konfigurací hnacího ústrojí, včetně velikostí baterií 52 kWh a 77 kWh, přičemž druhý z nich nabízí dojezd až 500 kilometrů.

Volkswagen má za cíl, aby ID.4 přímo konkuroval benzinovým SUV. Volkswagenu nejde jen o zákazníky, kteří hledají konkrétně elektrické vozidlo, ale zároveň i o ty, kteří hledají malé SUV obecně.

Na trh přichází první elektrické SUV ID.4 od Volkswagenu